News Flash:

7 oameni faimosi care ar fi trebuit sa se afle la bordul Titanicului

10 Aprilie 2013
2519 Vizualizari | 0 Comentarii
Scufundarea Titanicului a dus la pierderea a circa 1500 de vieti omenesti. Printre pasagerii care au murit in aprilie 1912 in urma acestui dezastru maritim devenit faimos se numarau si cateva vedete ale inceputului de secol XX: marii industriasi John Jacob Astor al IV-lea (cel mai bogat om de pe Titanic) si Benjamin Guggenheim, coproprietarul lantului de magazine Macy's, Isidor Straus, si sotia lui, Ida.

Au mai murit si faimosul scriitor american Jacques Futrelle, pictorul si sculptorul Francis Millet si maiorul Archibald Butt, prieten al presedintelui William Taft.

Pe langa personalitatile care au avut ghinionul sa se imbarce pe Titanic la Southampton pe 10 aprilie 1912, au mai fost alte cateva persoane faimoase care ar fi trebuit sa calatoreasca pe Titanic, dar, dintr-un motiv sau altul, nu au facut-o.

Theodore Dreiser


Scriitorul american Theodore Dreiser s-a gandit sa se intoarca din prima sa vacanta pe continentul european la bordul Titanicului, insa un editor britanic l-a convins sa nu o faca si sa plece in schimb cu o alta nava care l-ar fi costat mai putin. Cand a aflat vestea despre scufundarea Titanicului, Dreiser se afla la bordul navei Kroonland.

Guglielmo Marconi


Fizicianul italian Guglielmo Marconi este cunoscut drept pionierul telegrafiei fara fir si castigatorul Premiului Nobel pentru Fizica in 1909. Lui i s-a oferit o calatorie gratuita pe Titanic, dar a preferat sa plece spre America cu trei zile mai devreme, imbarcandu-se pe vasul RMS Lusitania. Fiica sa, Degna, a explicat ulterior ca omul de stiinta avea de lucru si a preferat sa plece cu Lusitania deoarece exista pe vas un stenograf de ale carui servicii avea nevoie.

Dupa tragedia din aprilie 1912, Marconi a fost considerat un erou deoarece inventia sa a contribuit la salvarea a peste 700 de vieti. Trei ani mai tarziu, Marconi avea sa fie din nou foarte aproape de un dezastru maritim. El a calatorit cu acelasi vas Lusitania in aprilie 1915 in ultimul voiaj al navei inainte de scufundarea sa de catre germani, pe 7 mai 1915.

Milton Snavely Hershey


Milton Snavely Hershey este fondatorul Companiei de Ciocolata Hershey, omul din spatele unor dulciuri faimoase la vremea aceea in America. De asemenea, el a dat numele unui oras din  Pennsylvania. In primavara lui 1912, Hershey se pregatea sa se intoarca pe continentul american dupa ce-si petrecuse iarna in Franta. Arhivele din orasul Hershey pastreaa un cec de 300 de dolari pe care omul de afaceri l-a scris pentru compania White Star Line in decembrie 1911, bani care ar fi reprezentat un avans de 10% pentru rezervarea unui loc la bordul Titanicului. Din fericire pentru Hershey, din cauza unor probleme de afaceri el a fost nevoit sa plece spre America mai devreme decat intentiona, imbarcandu-se pe nava germana Amerika. Aceasta avea sa fie una dintre navele care a trimis Titanicului avertismente privind gheata aflata pe traseu.

J. Pierpont Morgan


Legendarul bancher, pe atunci in varsta de 74 de ani, supranumit „Napoleonul Wall Street-ului”, este cunoscut pentru fondarea a doua mari companii americane: General Electric si U.S. Steel Corporation. De asemenea, s-a spus ca el a fost cel care a salvat, aproape de unul singur, sistemul bancar american in timpul crizei financiare din 1907.

J.P. Morgan avea legaturi cu International Mercantile Marine, un trust ce a incercat sa monopolizeze transportul maritim comercial. Compania controla si White Star Line, astfel ca Morgan a participat la lansarea oficiala a Titanicului in 1911 si avea un apartament special facut pentru el la bordul navei, precum si o punte de promenada personala.

Morgan trebuia sa se imbarce pe Titanic in aprilie 1912, dar a preferat sa ramana mai mult timp in Franta, unde se bucura de o vacanta in statiunea Aix.

Henry Clay Frick


Henry Clay Frick a fost un mare industrias si bancher american,  presedinte al Carnegie Steel Companie si unul din asociatii lui J.P. Morgan. La fel ca acesta, el trebuia sa calatoreasca la bordul Titanicului, dar si-a anulat calatoria cand sotia lui si-a luxat glezna si a trebuit internata intr-un spital italian.

John R. Mott
 

Desi astazi nu este la fel de cunoscut precum era in prima jumatate a secolului XX, John R. Mott a jucat un rol important in societatea americana. El a fost un foarte influent lider al YMCA si al Federatiei Mondiale a Studentilor Crestini; in 1946, i s-a acordat Premiul Nobel pentru Pace pentru activitatea sa in organizatiile internationale crestine studentesti care activau pentru promovarea pacii.

Aparent, lui Mott si unui coleg li s-ar fi oferit o calatorie gratuita la bordul Titanicului de catre un oficial al White Star Line interesat de activitatea sa, insa ei a refuzat si au calatorit la bordul unei nave mai putin sofisticate, anume Lapland. Conform biografiei sale, scrise de C. Howard Hopkins, cand el si colegul lui au ajuns la New York si au auzit despre tragedia Titanicului, cei doi barbati s-au uitat unul la altul, iar unul a rostit gandul ce le-a trecut amandurora prin minte: „Bunul Dumnezeu trebuie sa mai aiba lucruri pe care vrea sa le facem.”

Alfred Gwynne Vanderbilt 


Sportivul multimilionar in varsta de 34 de ani era mostenitorul imperiului de afaceri Vanderbilt. El trebuia sa se intoarca dintr-o calatorie in Europa la bordul Titanicului, dar a anulat-o chiar in ultima clipa, astfel ca primele stiri au anuntat ca el se afla pe vas. Norocul ce l-a salvat in aprilie 1912 nu avea sa-l salveze si in mai 1915, cand Alfred Vanderbilt  avea sa se numere printre victimele ce si-au pierdut viata la bordul vasului Lusitania.

Pentru drumul inapoi spre Marea Britanie al Titanicului, care trebuia sa inceapa la 20 aprilie, alte persoane faimoase isi rezervasera un loc la bordul navei:

- Henry Adams, descedentul a doi presedinti americani

- John Alden Dix, atunci guvernator al statului New York

- J. Bruce Ismay, directorul White Star Line, supravietuitor al dezastrului Titanicului. In multe din relatarile celor intamplate in noaptea tragediei, Ismay este portretizat in mod negativ din cauza faptului ca a facut in asa fel incat sa ajunga pe una din barcile de salvare. De asemenea, el a fost considerat drept responsabilul pentru numarul insuficient de barci de salvare aflate la bordul navei.

-  Guglielmo Marconi; pentru ca ratase primul voiaj al navei, aparent Marconi facuse aranjamente pentru a fi la bordul Titanicului in cel de-al doilea voiaj.

- Frank Seiberling, fondatorul companiei producatoare de pneuri Goodyear Tire and Rubber Company.

sursa:historia.ro 

Galerie Foto

but-the-familys-commercial-exploits-began-to-stall-in-the-20th-century
theodore dreiser guglielmo marconi
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1362 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018388 (s)

loading...