• 26-05-2015 100 de ani, atat a trait cel de numele caruia se leaga cladiri importante din Romania: Casa Scanteii, Aeroportul Baneasa sau Castelul Peles
• 26-05-2015 Despre ce vorbim cind vorbim despre iubire, de Raymond Carver
• 26-05-2015 Mai multe biserici fortificate intra intr-un amplu program de reabilitare cu fonduri europene
• 26-05-2015 Gala Premiilor UNITER 2016, la Oradea
• 26-05-2015 «Soaked in Bleach»- evenimentele din spatele mortii lui Kurt Cobain - VIDEO
• 26-05-2015 Dan Perjovschi: Desene la Uzina - expozitie in cadrul Festivalului Lectora, Suceava
• 26-05-2015 Intre 1-5 iulie, Bucurestiul devine capitala jazzului in Romania
• 26-05-2015 Castelul Peles, in pericol
• 26-05-2015 Noi filme la Cinematograful Victoria din Iasi - FOTO
• 26-05-2015 Bizar: Rechinii fac discriminari? Cel mai recent studiu are rezultate uimitoare
• 26-05-2015 Cariera militara a lui Jefferson Davis
• 26-05-2015 Cetatea Calnic inscrisa in Patrimoniul Mondial UNESCO
• 26-05-2015 Moartea lui Selim al II-lea
• 26-05-2015 Arheologii au dezgropat secretele unui templu Maya
• 26-05-2015 Monumentul Eroilor din Bucium - FOTO
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Trailer Filme
Video Divertisment
Muzica Populara
Video Sport

Costumul Indian

 

Despre finetea exceptionala celei mai simple museline se poate de ghicit dupa denumirile poetice, careia i se dadeau: „apa curgatoare”, „ceata de seara”, „tesut din aer”. In India din timpurile stravechi exista obiceiul – de a produce din bumbac material, tesute cu fire aurii sau argintii. Arta teserii imbracamintei in India era foarte diversa prin vopsire, garnisirea tesaturii cu desene bogate, dar si prin pictura murala in tehnica batic.

Dupa conditiile, existente in India antica, femeia era lipsita de drepturi si nu avea bogatii, in afara de cele pe care le purta.

Induti erau cei mai mari posesori de bijuterii. Femeile din familiile sarace posedau in deosebi bijuterii ieftine din cupru, bronz, sticla, bogatatii – insa bijuterii din metale scumpe. 

Existau bijuterii pentru par si frunte, cercei, inele, pentru nas, diverse coliere, bratari, purtate la antebrat sau incheietura miinei, inele pentru miini si picioare, bratari pentru picioare, cureli cu catarama. Bijuteriile erau confectionate si din scoici, oasele elefantilor, corali, perle, din semintele diferitor cereale, simburii fructelor si pomusoarelor, ceramica,lacurilor cu sticla colorata. Diferenta principala a bogatiei sferei sociale era calitatea si cantitatea tesaturilor, folosite pentru costum, decoratiile si bijuteriile.

Vezi si India antica - scurt istoric 

Banda de pe solduri – dhoti – baza costumului national indian. Dhoti – este dunga dreapta din tesatura cu lungimea de la 2 pina 5 m, cu care se drapeaza picioarele si soldurile. Existau mai multe modalitati de a drapa dhoti. Alt articol al costumului masculin – pelerina. Ea reprezinta o dunga dreptunghiulara, pe care o asezau din spate spre fata, o incrucisau pe piept, dupa care ambele capete le aruncau peste umeri. Aceasta imbracaminte o purtau regii indieni, suita regala si ostasii.

Descoperirile, referite la mileniul III i.e.n., ne permit de a vorbi despre pelerina, care se arunca (la barbati) peste umarul sting, dar in dreapta trecea sub suoara. La acest tip se referea si imbracamintea „nivi” – o bucata de tesatura, infasurat in jurul taliei, in asa fel ca pe abdomen sa formeze niste cute. Aceste elemente intrau in compozitia costumului feminin si masculin si reprezinta principala imbracaminte necusuta moderna in India (rochia feminina – sari, masculina – dhoti), pastrata in multe variante de imbracare si moduri de purtare a plapumei. 

Sari –forma traditionala de drapare a imbracamintei feminine. Sari indiana se deosebeste prin multimea metodelor de drapare, legarea partii libere a rochiei, formarea aranjarii cutelor s.a. Aceste calitasi a lui sari reprezinta o oarecare determinare, semnul celui ce poarta rochii. Sari – cea mai exceptionala si frumoasa parte a costumului indian. Toate metodele de drapare au asemanarea – in toate cazurile sari se infasoara de jos in sus. Cea mai simpla metoda de imbracare a lui sari este infasurarea tesaturii o data sau de doua ori in jurul soldurilor in asa fel, ca sa formeze o fusta cu lungimea pina la glezne sau chiar si calcii. Tesatura ramasa este drapata in partea de sus a corpului. De obicei pentru sari se foloseste materialul alb nevopsit, citeodata cu desen la margini si jos; exista de asemenea sari cu dungi colorate si culorile cele mai vii din matase sau batistul fin cu franjuri lungi aurii. 
Nimic nu poate fi mai minunat decit stralucirea acestor acestor tesaturi luxoase, in deosebi nuanta maslinie a pielii femeii indiene si care fluturind in timpul mersului, bat in auriu in jurul picioarelor ei suple. In India este produsa una dintre cele mai renumite haine cusute – adhivasa. Aceasta este imbracamintea de sus a barbatilor foarte ajustata, camasa cusuta cu aur (in acest caz ea a fost numita drapi). Aparitia imbracamintei cusute in India are legatura directa cu descoperirea popoarelor straine, in primul rind cu mutarea musulimanilor din Asia Centrala. Cu timpul costumul cusut a cucerit pozitia dominanta in viata oficiala, elementele traditionale a costumului s-au pastrat la poporul simplu


Urmareste CULTURAL.BZI.ro pe FACEBOOK.COM

loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau