• 17-09-2014 Evenimentele ce au devenit favorabile lui Charles Martel
• 17-09-2014 Castelul Schloss Nordkirchen din Germania - FOTO
• 17-09-2014 Alexandru Candiano-Popescu si Republica de la Ploiesti
• 17-09-2014 «Lilting» - VIDEO
• 17-09-2014 Acestea sunt locurile nestiute din Tara Sfanta, unde se vorbeste limba lui Iisus
• 17-09-2014 Rebeliunea indiana din 1857
• 17-09-2014 Patru revolutii cu efect global
• 17-09-2014 Ultranationalismul si razboaiele rasiale
• 17-09-2014 Ludwig von Mises, cel mai de seama reprezentant al Scolii austriece de drept si economie
• 17-09-2014 Iata cum arata tunelul prin care au fugit prizonierii din lagarul nazist - VIDEO
• 17-09-2014 "Mormantul a fost deschis pe 11 mai 1913". Mesajul misterios gasit in Catedrala Durham
• 17-09-2014 Celebrul procedeu "Banburismus" inventat de Alan Turing
• 17-09-2014 Opera lui Alfred de Vigny
• 17-09-2014 Profetia preotului Iustin Parvu: Romania va fi camp de lupta
• 17-09-2014 CEDO: Ancheta mineriadei intarziata si defectuoasa. Statul Roman obligat sa plateasca despagubiri
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Trailer Filme
Video Divertisment
Muzica Populara
Video Sport

Costumul Indian

 

Despre finetea exceptionala celei mai simple museline se poate de ghicit dupa denumirile poetice, careia i se dadeau: „apa curgatoare”, „ceata de seara”, „tesut din aer”. In India din timpurile stravechi exista obiceiul – de a produce din bumbac material, tesute cu fire aurii sau argintii. Arta teserii imbracamintei in India era foarte diversa prin vopsire, garnisirea tesaturii cu desene bogate, dar si prin pictura murala in tehnica batic.

Dupa conditiile, existente in India antica, femeia era lipsita de drepturi si nu avea bogatii, in afara de cele pe care le purta.

Induti erau cei mai mari posesori de bijuterii. Femeile din familiile sarace posedau in deosebi bijuterii ieftine din cupru, bronz, sticla, bogatatii – insa bijuterii din metale scumpe. 

Existau bijuterii pentru par si frunte, cercei, inele, pentru nas, diverse coliere, bratari, purtate la antebrat sau incheietura miinei, inele pentru miini si picioare, bratari pentru picioare, cureli cu catarama. Bijuteriile erau confectionate si din scoici, oasele elefantilor, corali, perle, din semintele diferitor cereale, simburii fructelor si pomusoarelor, ceramica,lacurilor cu sticla colorata. Diferenta principala a bogatiei sferei sociale era calitatea si cantitatea tesaturilor, folosite pentru costum, decoratiile si bijuteriile.

Vezi si India antica - scurt istoric 

Banda de pe solduri – dhoti – baza costumului national indian. Dhoti – este dunga dreapta din tesatura cu lungimea de la 2 pina 5 m, cu care se drapeaza picioarele si soldurile. Existau mai multe modalitati de a drapa dhoti. Alt articol al costumului masculin – pelerina. Ea reprezinta o dunga dreptunghiulara, pe care o asezau din spate spre fata, o incrucisau pe piept, dupa care ambele capete le aruncau peste umeri. Aceasta imbracaminte o purtau regii indieni, suita regala si ostasii.

Descoperirile, referite la mileniul III i.e.n., ne permit de a vorbi despre pelerina, care se arunca (la barbati) peste umarul sting, dar in dreapta trecea sub suoara. La acest tip se referea si imbracamintea „nivi” – o bucata de tesatura, infasurat in jurul taliei, in asa fel ca pe abdomen sa formeze niste cute. Aceste elemente intrau in compozitia costumului feminin si masculin si reprezinta principala imbracaminte necusuta moderna in India (rochia feminina – sari, masculina – dhoti), pastrata in multe variante de imbracare si moduri de purtare a plapumei. 

Sari –forma traditionala de drapare a imbracamintei feminine. Sari indiana se deosebeste prin multimea metodelor de drapare, legarea partii libere a rochiei, formarea aranjarii cutelor s.a. Aceste calitasi a lui sari reprezinta o oarecare determinare, semnul celui ce poarta rochii. Sari – cea mai exceptionala si frumoasa parte a costumului indian. Toate metodele de drapare au asemanarea – in toate cazurile sari se infasoara de jos in sus. Cea mai simpla metoda de imbracare a lui sari este infasurarea tesaturii o data sau de doua ori in jurul soldurilor in asa fel, ca sa formeze o fusta cu lungimea pina la glezne sau chiar si calcii. Tesatura ramasa este drapata in partea de sus a corpului. De obicei pentru sari se foloseste materialul alb nevopsit, citeodata cu desen la margini si jos; exista de asemenea sari cu dungi colorate si culorile cele mai vii din matase sau batistul fin cu franjuri lungi aurii. 
Nimic nu poate fi mai minunat decit stralucirea acestor acestor tesaturi luxoase, in deosebi nuanta maslinie a pielii femeii indiene si care fluturind in timpul mersului, bat in auriu in jurul picioarelor ei suple. In India este produsa una dintre cele mai renumite haine cusute – adhivasa. Aceasta este imbracamintea de sus a barbatilor foarte ajustata, camasa cusuta cu aur (in acest caz ea a fost numita drapi). Aparitia imbracamintei cusute in India are legatura directa cu descoperirea popoarelor straine, in primul rind cu mutarea musulimanilor din Asia Centrala. Cu timpul costumul cusut a cucerit pozitia dominanta in viata oficiala, elementele traditionale a costumului s-au pastrat la poporul simplu

loading...
Realitatea.net
Libertatea.ro

Video Stiri