• 21-12-2014 "Calea ferata a mortii", construita de Stalin pentru a-i pedepsi pe prizonierii politici
• 21-12-2014 Sfaturi pentru FEMEILE SINGURE din anii '30
• 21-12-2014 Un hohot in bezna, de Vladimir Nabokov
• 21-12-2014 Religia ai carei adepti tin POST pana mor de FOAME!
• 21-12-2014 «A Little Chaos» - VIDEO
• 21-12-2014 Cea mai mare descoperire arheologica a ultimelor decenii. Cine ar fi descoperit, de fapt, continentul american
• 21-12-2014 Margareta de Navara, regina a Navare
• 21-12-2014 Batalia de la Guruslau
• 21-12-2014 Kurt Waldheim, al 9-lea presedinte al Austriei
• 21-12-2014 Documentar SOCANT: "Povestea unui abuz" - VIDEO
• 21-12-2014 Acestea sunt cele mai mari DESCOPERIRI STIINTIFICE ale anului 2014
• 21-12-2014 Scurta biografie a lui Heinrich Böll
• 21-12-2014 Chris Kyle, "Diavolul din Ramadi": Cel mai bun lunetist Navy Seal
• 21-12-2014 Cum a reusit Gheorghe Tatarescu inabusirea revoltei de la Tatar Bunar
• 21-12-2014 Activitatea politica a Olgai Bancic
Mica Publicitate
Vezi Toate | Adauga
Trailer Filme
Video Divertisment
Muzica Populara
Video Sport

Malleus Maleficarum, una din cele mai controversate carti

 

In secolul al 12-lea, au fost puse bazele Inchizitiei de catre Biserica Catolica. In aceasta perioada, mai multe sectoare din sistemul de justitie al Bisericii Catolice au impus un set de legi foarte stricte. Inchizitia s-a caracterizat prin folosirea torturii si a executiilor pentru a preveni erezia religioasa. Pana la inceputul secolului al 16-lea, Biserica Catolica atinsese o pozitie dominanta ca autoritate religioasa in Europa centrala si de Vest. Au fost adoptate mai multe politici in timpul acestei perioade istorice, dar una din cele mai Controversate este cea legata de vrajitoare, scriu cei de la zeceintop.ro.

Intre secolele al 15-lea si al 18-lea s-au realizat mai multe vanatori de vrajitoare in Europa Moderna, si intr-o oarecare masura si in unele colonii europene din America de Nord. Oamenii credeau ca vrajitoare sataniste actionau ca o amenintare organizata fata de Biserica Catolica. Cum era de asteptat, ideea ca vrajitoarele erau un aspect daunator si periculos al societatii a fost publicata in numeroase romane si pamflete. Cea mai cunoscuta lucrare de acest gen este cartea publicata in 1487, intitulata Malleus Maleficarum.


Persoanele acuzate de vrajitorie erau prezentate ca inchinandu-se diavolului, care luau parte la ritualuri de magie neagra si la orgii care aveau loc la intalnirile de Sabat. Prin urmare, multi oameni au fost pusi sub acuzatia de vrajitorie si au fost judecati pentru crima lor. Pe parcursul acestui fenomen au fost executati intre 40,000 si 60,000 de oameni. Impactul psihologic a fost enorm, multe femei comportandu-se in mod corespunzator de teama de a putea fi invinuite de vrajitorie. In 1487, un inchizitor al Bisericii Catolice pe nume Heinrich Kramer a scris Malleus Maleficarum. Scopul textului era acela de a infirma argumentele potrivit carora vrajitoria nu exista, de a-i discredita pe cei care erau sceptici cu privire la aceasta realitate, de a sustine faptul ca vrajitoarele erau de cele mai multe ori de sex feminin si de a-i educa pe magistratti cu privire la procedurile de identificare si de condamare a vrajitarelor.

Vezi si Controversa din spatele cartii "Germania trebuie sa dispara!" 

O legatura intre aceasta carte si Biserica Catolica a provocat controverse. Kramer a pretins ca ar fi obtinut aprobare din partea celor mai importanti teologi ai Inchizitiei, dar pe urma grupul a condamnat cartea ca fiind lipsita de etica. Un preot german pe nume Jacob Sprenger este considerat unul din autorii lucrarii Malleus Maleficarum. Istoricii au sugerat faptul ca Heinrich Kramer a folosit numele lui Sprenger fara acordul acestuia, pentru a castiga popularitate. Prefata cartii contine aprobari din partea Facultatii de Teologie a Universitatii Cologne. Ca multe alte lucruri referitoare la acest text, s-au facut afirmatii potrivit carora consimtamantul Bisericii Catolice ar fi un fals. Cartea a devenit manualul de aplicare a legii pentru curtile seculare din timpul Renasterii. Paragraful trei descrie cum sa judeci o vrajitoare.

Intre 1487 si 1520, lucrarea a fost publicata de 13 ori. A fost republicata de 16 ori intre anii 1574 si 1669. Indiferent de autenticitatea si de Controversa care inconjoara aprobarea catolica a cartii, care apare la inceputul romanului, aceasta nu a fost indepartata si a contribuit mult la popularitatea textului. Persecutia vrajitoarelor a devenit mai constanta si mai brutala dupa publicarea lui Malleus Maleficarum, vrajitoria fiind acceptata ca un fenomen adevarat si periculos. Lucrarea afirma faptul ca pentru practicarea vrajitoriei sunt necesare trei elemente: vrajitoarea rau intentionata, ajutorul diavolului si permisiunea lui Dumnezeu.

Cartea abunda in afirmatii eronate, cum ar fi faptul ca toate femeile care nu plang in timpul nasterii sunt vrajitoare. In timpurile moderne a fost condamnata ca fiind o lucrare plina de ura fata de femei, inrucat specifica anumite caracteristici individuale ale vrajitoarelor care includ si personalitatea puternica. Insusi titlul Malleus Maleficarum este de gen feminin, facand aluzie la faptul ca femeile erau cele pacatoase. Alt titlu ar fi Malleus Maleficorum, care este masculinul substantivului latin „rajitor”. Cartea le acuza pe vrajitoare de infanticid, canibalism, de folosire de vraji malefice pentru a-si rani inamicii, si de a avea puterea de a fura penisurile barbatilor. De asemenea, ofera relatari amanuntite ale comiterii unor astfel de fapte de catre vrajitoare. Felul in care cartea a devenit atat de populara si acceptata drept adevarata ramane un mister.

loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau