News Flash:

Acordul de credit romano-german

3 Ianuarie 2014
978 Vizualizari | 0 Comentarii
Generalitati
1. Pentru a face posibila executarea programului prevazut pentru reconstructia economiei romanesti, Guvernul german se va ingriji ca sa fie acordate credite suficiente pentru urmatoarele afaceri de livrari indeaproape indicate, scrie piatza.net.
Pentru a tine seama de situatia speciala in care se gaseste actualmente economia romaneasca, Guvernul german este gata de a acorda pentru aceste credite dobanda exceptionala de 3,5%.
Guvernul roman din partea sa se va ingriji ca si consumatorul roman sa beneficieze in intregime de dobanda exceptionala germana, precum si de celelalte conditii favorabile in care se fac livrarile germane.
2. Conform intelegerilor avute, urmeaza sa se execute in timpul urmatorilor 10 ani, in special urmatoarele programe de livrari:
Livrarile de:
a)masini agricole si unelte,
b)Instalatii pentru industria agricola si pentru innobilarea productiei agricole,
c)constructii de cai ferate,
d)constructii de conducte pentru transportul petrolului (Pipe–Line),
e)masini pentru constructia drumurilor,
f)instalatii pentru irigatii,
g)instalatii pentru lucrari edilitare ale administratiilor de stat si comunale (instalatii electrice, instalatii pentru aprovizionarea cu apa, canalizari, frigorifere etc.) precum si statii de emisiune pentru radio si pentru intreprinderile de stat.
3. Pentru primul an de livrare este prevazuta executarea afacerilor de livrari mai jos notate, in conditiile de credit convenite in capitolele ce urmeaza:
a) livrarea de masini agricole si unelte.
b) livrarea de materiale de cai ferate pentru Caile Ferate Romane.
c) livrarea de conducte, pompe si instalatii Diesel pentru conducta petroliera Ploiesti–Giurgiu,
d) livrarea de masini pentru constructia drumurilor.
Livrarea de masini agricole si unelte
4. Guvernul german se va ingriji ca firmele respective germane din industria masinilor agricole sa puna la dispozitie, spre a fi livrate Romaniei in cursul anului 1941,urmatoarele masini agricole si unelte:
cca. 2.000 bucati tractoare;
cca. 2.000 bucati pluguri pentru tractoare;
cca. 250 bucati masini de treierat;
cca. 1.200 bucati cositoare cu legatura;
cca. 30.000 bucati pluguri pentru tractiune animala;
cca. 30.000 bucati grape pentru tractiune animala;
cca. 75.000 bucati ustensile de prasit;
cca. 5.000 bucati masini de semanat in randuri;
cca. 3.000 bucati masini de semanat porumb in randuri;
cca. 1.000 bucati cositoare (de cereale);
cca. 1.000 bucati vanturatoare;
cca. 500 bucati masini de curatat samanta.
Contravaloarea comenzilor se va ridica la circa RM, 32.000.000.
5. Guvernul roman va insarcina cu facerea comenzilor Centrala de Cumparare, care va fi formata din diferite institutii de credit, ca: I.N.C.O.P., Creditul Agricol Ipotecar etc. Aceasta Centrala de Cumparare va incheia contractele de livrari cu diferitele firme germane.
6. Firmele respective germane pentru livrarea de masini agricole si unelte sunt
cuprinse in „Comunitatea de munca pentru exportul de masini agricole in Romania” (Arbeitsgemeinschaft Landmaschinenausfuhr Rumänien). Comunitatea de munca va conveni cu Centrala de Cumparare contracte de livrare unitare si conditii de livrare unitare si sta la dispozitia Centralei de Cumparare cu informatii tehnice privitoare la executarea programului de comenzi.
7. Contractele de vanzare cu agricultorul roman le va incheia Centrala de Cumparare. Aceasta se va servi, la vanzarea masinilor agricole si a uneltelor catre cumparatorul roman de ,,Organizatia de distribuire a firmelor germane de livrare”, existenta in Romania, care va pune la dispozitie, pentru aceasta actiune, serviciile de deservire a clientilor si experienta ei la sfatuirea si la instruirea cumparatorului.
8. Masinile agricole si uneltele urmeaza a fi livrate, pe cat posibil, la timp, in asa fel, ca ele sa poata fi intrebuintate la lucrarea pamantului si la strangerea recoltei in anul 1941. In cazul cand comanda se face imediat, pot fi livrate pana la sfarsitul lunii martie 1941, urmatoarele unelte:
20.000 bucati pluguri pentru tractiune animala;
7.500 bucati pluguri pentru prasit;
650 bucati pluguri pentru tractoare;
800 bucati tractoare;
20.000 bucati grape.
Pentru aplicarea programului integral, specificat la punctul 4 si ramas neexecutat pana la sfarsitul lunii martie 1941, ,,Comunitatea de munca a industriei de masini agricole” germana va lua de indata contact cu forurile competente romane. Avand in vedere lucrarile agricole din primavara viitoare, pentru urgentarea livrarilor firmele germane vor oferi, in contul acestui contract si masinile si uneltele potrivite ce se gasesc in rezerva in Romania, in masura in care acestea sunt disponibile pentru acest scop. Factura se va face in RM. Plata se face la Berlin.
10. Pentru livrari sunt valabile preturile interne germane dinainte de izbucnirea razboiului, adaugandu-se cheltuielile pentru fraht si asigurari.
11. Livrarea se va face franco–statia romana de primire.
12. Pentru asigurarea platii sumelor facturate si a dobanzilor, Centrala de Cumparare va accepta, in numele si sub raspunderea solidara a institutiilor participante, polite in RM pentru capital si polite in RM pentru dobanzi, ale firmelor furnizoare. Dobanzile incep sa curga din ziua primirii masinilor. Politele de capital sunt scadente anual, in doua rate, de fiecare data la 30 septembrie si 31 martie. Prima polita va fi achitata la 30 septembrie 1942 si ultima la 31 martie 1947. Politele pentru dobanzi sunt scadente anual si cuprind dobanzile pentru suma de credit ramas. Prima polita pentru dobanzi va fi achitata la 31 martie 1942.
13. Pentru fiecare livrare se vor emite deci 10 polite pentru capital si 6 polite pentru dobanzi. Termenul emiterii politelor va fi convenit intre firmele ,,Comunicatii de Munca” si ,,Centrala de Cumparare” romana, stabilit fiind insa, ca politele pentru capital vor fi in posesiunea firmelor furnizoare in momentul expedierii marfurilor.
14. Taxele de polita de plata in Germania sunt suportate de furnizor, pe cand toate taxele vamale, timbrele si alte taxe din Romania le va suporta Centrala de Cumparare.
15. Guvernul roman se declara gata de a lua toate masurile necesare pentru a face ca institutiile romanesti respective sa execute la timp platile scadente si garanteaza aceste plati.
Livrarea de materiale de cale ferata
16. Ambele guverne se vor ingriji ca Programul–imediat prevazut de Caile Ferate Romane pentru completarea liniilor importante de cai ferate (vezi I din Protocolul subcomisiei pentru completarea cailor ferate romane din 23 noiembrie 1940), sa fie realizat cu cea mai mare urgenta. Ele vor interveni ca sa se incheie de indata contractele de livrare corespunzatoare intre Caile Ferate Romane care fac comanda si respectivele firme germane furnizoare.
17. Preturile convenite intre Caile Ferate Romane si firmele germane furnizoare se inteleg fara vama si franco frontiera romana sau franco portul dunarean romanesc.
18. Platile se fac in RM. Plata se face la Berlin.
19. Caile Ferate Romane vor plati pretul de cumparare dupa livrare, in rate egale, trimestriale. Prima rata va fi scadenta la 31 martie 1942, ultima rata va fi scadenta la 31 martie 1947.
20. La incheierea contractului, Caile Ferate Romane vor emite obligatiuni in RM in valoarea pretului de cumparare. Cat priveste curgerea dobanzilor, scadenta dobanzilor si emiterea bonurilor de dobanzi, se aplica sensul punctului 12, aliniat 2 si 4, precum si al punctului 13, aliniat 2.
21. Ambele guverne sunt de acord ca in afara de Programul–imediat, sa se execute cat se poate de repede si alte livrari germane pentru Caile Ferate Romane. Aceste livrari urmeaza sa se execute pe cat posibil in cadrul programului de constructie de la subcapitolul II din Protocolul pentru completarea cailor ferate romane. Conditiile de credit pentru Programul–imediat urmeaza sa fie valabile, dupa sensul lor si pentru Programul de completare, convenit insa, ca livrarile anului 1942 si pana la 31 martie 1943, si livrarile din anii urmatori, vor fi creditate cu termenele de plati respective.
Livrari de materiale pentru conducta petroliera de la Ploiesti la Giurgiu
22. Ambele guverne se vor ingriji ca (!) constructia unei conducte petroliere de la Ploiesti la Giurgiu sa fie executata urgent. Instalatia care se construieste in linia dubla, urmeaza sa aiba o capacitate de transport lunara de 130.000–180.000 tone petrol. Conducta urmeaza sa fie gata cel mai tarziu pana la 1 aprilie 1941.
23. Cele doua guverne se vor intelege asupra formei afacerii.
Mai departe, Wifo, insarcinata din partea Guvernului german cu livrarea materialelor, si Caile Ferate Romane, insarcinate din partea Guvernului roman cu constructia conductei, vor termina de urgenta negocierile deja incepute asupra pretului de cumparare a materialelor ce urmeaza a fi livrate de Germania si asupra executarii lucrarilor.
24. Dupa terminarea constructiei conductei se va intocmi un cont definitiv intre Wifo si Caile Ferate Romane.
25. Amortizarea creantei, rezultata in favoarea societatii Wifo din acest decont, se va face in RM. Plata se va face la Berlin.
26. Caile Ferate Romane vor plati creanta in RM rezultata din decont in 16 rate semestriale egale. Ultima rata va fi achitata la 30 iunie 1949. Caile Ferate Romane vor remite societatii Wifo obligatiuni in RM pentru suma rezultata din decontul definitiv.
Livrarea de masini pentru constructia drumurilor
27. Guvernul roman doreste ca intr-un interval de timp, de trei ani sa i se livreze masini etc., pentru constructia drumurilor, in valoare de cca. 60.000.000 RM, din care in primul an furnituri in valoare de cca. 25.000.000 RM.
28. Guvernul german va examina de urgenta in ce masura industria germana poate sa puna la dispozitie masinile dorite.
29. Imediat dupa terminarea acestei examinari, urmeaza sa se incheie contractele de livrare, in conditiile generale de credit, care sunt convenite in capitolul III pentru livrarile de material de cale ferata.
Acest acord a fost semnat la Berlin la 4 decembrie 1940.
Akkad
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

generalitati programului guvernul german
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1749 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013145 (s)