News Flash:

Activitatea de conceptie aeronautica a lui Radu Manicatide

2 Februarie 2015
676 Vizualizari | 0 Comentarii
Radu Manicatide (n. 17 aprilie 1912, Iasi – d. 18 martie 2004, Bucuresti) a fost un inginer constructor de aeronave si pilot roman.

In 1935, Radu Manicatide a realizat avioanele monoloc RM-5 (cu greutatea maxima de 200 kg si viteza maxima de 120 km/h) si RM-7 (cu greutatea maxima de 240 kg si viteza maxima de 135 km/h).

Din anul 1939, inginerul Manicatide, specialist in structuri, a lucrat la IAR Brasov, ca sef al serviciului de studii structuri, apoi ca sef al atelierului de prototipuri si experimentari, unde a participat la realizarea avioanelor proiectate la IAR (IAR-27, IAR-37 si IAR-80) si a avioanelor sub licenta (IAR-79 - Savoia Marchetti, Me-109 - Messerschmitt). Continuandu-si preocuparile mai vechi, in 1942 a realizat la IAR Brasov avionul monoloc RM-9 (cu greutatea maxima de 350 kg si viteza maxima de 138 km/h).

Vezi si Gheorghe Negrescu in postura de aviator militar

In 1944, Radu Manicatide a realizat avionul biloc cu ampenaj orizontal dispus in fata (tip rata), RM-11 (cu greutatea maxima de 530 kg si viteza maxima de 175 km/h), iar in 1949 a construit, tot la Brasov avionul biloc de scoala IAR-811 (cu greutatea maxima de 650 kg si viteza maxima de 150 km/h). Din 1950, la Uzina de Reparatii Material Volant - URMV 3, sub conducerea sa, s-au construit avioanele IAR-813 (cu greutate maxima de 750 kg si viteza maxima de 192 km/h), cu care s-au obtinut recorduri omologate de Federatia Aeronautica Internationala.

Vezi si Eroul Teodor Greceanu si iesirea din incercuirea de la Stalingrad


Radu Manicatide a proiectat si realizat, in 1953, avionul bimotor IAR-814 (cu greutatea maxima de 2.030 kg si viteza maxima 272 km/h), cu care s-a obtinut, de asemenea, un record mondial de viteza pe circuit inchis, omologat de FAI. Din 1955, tot la URMV 3, s-au construit avioanele IAR-817 (greutate maxima 1.150 kg si viteza maxima de 175 km/h).

Radu Manicatide s-a mutat la Bucuresti, la Intreprinderea de Avioane, realizand in serie IAR-818, intrat in dotarea aviatiei agricole si sanitare. In 1956 a creat avionul bimotor MR-2, derivat din IAR-814 (cu greutate maxima 2.080 kg si viteza maxima de 275 km/h).

Dupa 1967, Radu Manicatide, in colaborare cu Institutul de Mecanica Fluidelor si Cercetari Aerospatiale, a proiectat avioanele IAR-822, IAR-823, IAR-826 si IAR-827, care au fost realizate la ICA Ghimbav.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

radu manicatide inginer constructor aeronave pilot roman rm-7
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2051 (s) | 23 queries | Mysql time :0.058755 (s)