News Flash:

Air Force One - Istoria celui mai popular avion din lume

21 Iulie 2014
1164 Vizualizari | 0 Comentarii
VC 54C
La data de 11 octombrie 1910, Theodore Roosevelt a devenit primul presedinte american care a zburat cu o aeronava, desi pe cand zbura intr-un Wright Flyer vechi de la Kinloch Field (langa St. Louis, Missouri), nu mai avea aceasta functie,fiind succedat de William Howard Taft. Acesta nu a fost altceva decat inceputul transportului aerian prezidential. 
Inainte de cel de-Al Doilea Razboi Mondial, presedintii calatoreau doar rareori peste ocean si in interiorul tarii. Lipsa telecomunicatiilor fara fir si lipsa unui transport rapid faceau impracticabile calatoriile pe distante lungi, deoarece presupuneau o durata de timp mult prea mare si o izolare a presedintelui de evenimentele din Washington, D.C..Caile ferate erau o optiune mai sigura in cazul in care presedintele era nevoit sa ajunga in state indepartate. Pana la sfarsitul anilor 1930, odata cu sosirea aeronavelor precum Douglas DC-3, un numar tot mai mare de americani au inceput sa vada transportul aerian ca un mod rezonabil de a calatori. Aeronavele construite numai din metal, motoarele mai fiabile si noile sisteme radio de navigatie au facut calatoriile aeriene comerciale mai sigure si mai convenabile. Companiile de asigurari de viata au inceput sa ofere pilotilor polite de asigurare-desi la preturi extravagante-si multi oameni de afaceri si oficiali guvernamentali au inceput sa utilizeze companiile aeriene in locul celor de cale ferata, in special pe distante mai lungi.

Vezi si Avionul de vanatoare britanic - Bristol Beaufighter
Franklin D. Roosevelt a fost primul presedinte care a zburat intr-un avion in timpul mandatului. In cel de-Al Doilea Razboi Mondial, Roosevelt a calatorit cu Dixie Clipper, intr-un Pan-Am echipat Boeing 314 la Conferinta de la Casablanca din 1943 , in Maroc, zbor care a acoperit 5500 de mile. Amenintarea submarinelor germane in intreaga Batalia Atlanticului a facut ca zborurile transatlatice sa fie mijlocul preferat de transport.

Vezi si Avionul de Havilland DH.98 Mosquito 
Preocupati de dependenta transportului presedintelui de liniile aeriene comerciale, liderii USAAF au ordonat transformarea unui avion militar in vederea adaptarii la nevoile speciale ale Comandantului-Suprem.
Primul avion propus pentru utilizarea prezidentiala a fost un avion de transport C-87A VIP. Acest aparat de zbor cu numarul 41-24159, re-modificat in 1943 pentru a fi utilizat pentru transportul prezidential VIP, Guess Where II, a fost destinat transportului presedintelui Franklin D. Roosevelt in calatoriile sale internationale. Daca ar fi fost acceptat, acesta ar fi fost primul avion care urma sa fie utilizat in serviciul prezidential, de fapt primul Air Force One. Cu toate acestea, dupa o revizuire a sistemului de siguranta al C-87 , Serviciul Secret a refuzat categoric sa aprobe Guess Where II pentru transportul presedintelui. Aeronava a fost apoi utilizata pentru transportul membrilor de rang inalt ai administratiei Roosevelt in diferite calatorii. In martie 1944 Guess Where II a transportat-o pe Eleanor Roosevelt intr-un tur de caritate in mai multe tari din America Latina. C-87 a fost casat in 1945.

Vezi si Avionul de vanatoare Sukhoi Su-24 - VIDEO  
Serviciul Secret a reconfigurat ulterior un Douglas C-54 Skymaster pentru a deservi transportul presedintelui. Aceasta aeronava VC-54C, poreclita Sacred Cow, includea o zona de dormit, un telefon radio, lift mobil pentru a-l ridica pe Roosevelt in scaunul cu rotile. VC-54C a fost folosit de catre presedintele Roosevelt doar o singura data pentru calatoria sa la Conferinta de la Ialta din februarie 1945.
Dupa moartea lui Roosevelt in primavara anului 1945, vice-presedintele Harry S. Truman a devenit presedinte. Legislatia care a creat U.S. Air Force, Actul National din 1947, a fost semnat de Truman in timp ce se afla la bordul unui VC-54C.
In 1947 el a inlocuit VC-54C cu un C-118 Liftmaster modificat, numindu-l Independence (dupa numele orasului natal al lui Truman in Missouri). Acesta a fost primul avion Air Force One cu un exterior distinctiv, avand un cap de vultur plesuv pictat pe varf.
Semnalul de apel prezidential a fost stabilit pentru scopuri de securitate in timpul administratiei lui Dwight D. Eisenhower. Modificarea a fost rezultatul unui incident din anul 1953 in care o aeronava comerciala Eastern Airlines (8610) a avut acelasi semnal de apel ca si avionul presedintelui, care se gasea in aeronava Air Force 8610. Aeronava a intrat accidental in acelasi spatiu aerian, dupa incident semnalul de apel "Air Force One" fiind stabilit numai pentru aeronava prezidentiala. Primul zbor oficial al Air Force One a avut loc in 1959 in timpul administratiei Eisenhower.
Eisenhower a introdus, de asemenea, alte patru aeronave cu elice in serviciul prezidential: Lockheed C-121 Constellations (VC-121E). Aceste aeronave au fost numite Columbine II si Columbine III de Mamie Eisenhower dupa Columbine, floarea oficiala a statului Colorado. Doua Aero Commanders au fost, de asemenea, adaugate flotei si au castigat distinctia de a fi cele mai mici avioane folosite pentru a servi vreodata ca Air Force One. Presedintele Eisenhower a mai modernizat tehnologia Air Force One si prin adaugarea unui telefon aerian si a unei masini-telex de comunicare la sol.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

C-118_Liftmaster
theodore roosevelt presedinte american aeronava washington vc-54c
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2863 (s) | 34 queries | Mysql time :0.105670 (s)