Anuntul facut de NASA. Nu s-a mai intamplat de 246 de ani

23 Martie 2016
nasa
O cometa numita P/2016 BA14, descoperita in luna ianuarie, a trecut marti pe langa Terra, la o distanta considerata mica de astronomi, de doar 3,4 milioane de kilometri, fapt care nu s-a mai intamplat de 246 de ani, informeaza point.fr, potrivit Agerpres.

Aceasta distanta, care echivaleaza cu aproximativ de 10 de ori distanta care separa Pamantul de satelitul sau natural, Luna, nu a prezentat niciun pericol pentru planeta noastra.

Vezi si NASA. Imaginile care iti vor taia respiratia - VIDEO

Pentru astronomii interesati de aceste corpuri ceresti, trecerea P/2016 BA14 este un avantaj real, deoarece un astfel de fenomen nu s-a mai inregistrat in ultimul sfert de secol: o singura cometa, cunoscuta sub numele de Lexell, ar mai fi trecut atat de aproape de noi, la aproximativ 2,3 milioane de kilometri, la 1 iulie 1770.

Potrivit expertilor, P/2016 BA14, descoperita la data de 21 ianuarie si considerata initial asteroid, ar fi, in realitate, un fragment mare dintr-o alta cometa, 252P/Linear, care a trecut si ea prin apropierea Pamantului noaptea trecuta, la o distanta de 5,2 milioane de kilometri.

P/2016 BA14 si mai ales cometa sa mama 252P/Linear ar trebui sa fie vizibile pe cerul din emisfera nordica incepand cu 25 martie si cel putin pana la inceputul lunii aprilie.

cometa ianuarie terra astronomi satelitul luna pericol planeta noastra