News Flash:

Asa putea arata Dacia daca licitatia lui Ceausescu ar fi fost pe bune

19 Februarie 2018
1429 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7564 RON (0.0000)
USD: 4.1881 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Fiat1

In anul 1965, Partidul Comunist Roman a inceput procesul de realizare al unui automobil national. Pentru ca ar fi durat extrem de mult pana romanii ar fi facut o masina de la zero, Ceausescu s-a gandit sa achizitioneze de la un alt producator o licenta de fabricant, la fel cum procedau si alte tari din blocul comunist si din Asia.

Astfel, in anul 1966, in Poiana Brasov se organizeaza o licitatie la care participa Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo si DKW, producatorul vest-german. Delgatiile au venit la Brasov impreuna cu cate unul sau doua modele pentru testare. Ceausescu nu a participa la licitatie.

Ce masini i se propuneau Romaniei?

Francezii de la Renault au venit cu modelul R10, ce de la Peugeot au venit cu un model 204 Berline, italienii au propus Fiatul 1100D si Alfa Romeo Giulia si DKW a propus modelul F102.

Se pare ca Ceausescu stia de dinainte ca Renault va castiga licitatia, lucru care s-a si intamplat. Motivele nu erau deloc intamplatoare intrucat Renault era singura companie de stat prezenta la licitatie si Romania se afla in relatii bune cu Franta, dovada sta faptul ca Charles de Gaulle vizitase Romania in 1966.

In cele din urma, romanii au batut palma cu Renault, dar masina aleasa dupa care sa se faca Dacia 1100 a fost modelul R8. Dacia 1300 a fost facuta dupa “chipul si asemanarea” lui Renault R12.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

Alfa_Romeo.png
renault peugeot fiatul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1906 (s) | 34 queries | Mysql time :0.028623 (s)