News Flash:

Astazi se implinesc 84 de ani de la testarea uneia dintre cele mai mari inventii romanesti

26 August 2013
1539 Vizualizari | 0 Comentarii
La sfarsitul secolului al XIX-lea si inceputul secolului XX, multi entuziasti ai aviatiei erau preocupati de construirea avioanelor si de pilotarea lor, insa tanarul Anastase Dragomir s-a numarat printre putinii care si-a indreptat atentia catre una dintre problemele aviatiei de la acea vreme - siguranta pilotarii. Pentru a avea mai multe informatii despre ceea ce inseamna dedesubturile constructiei unui aparat de zbor, romanul a plecat in Franta, unde a lucrat la mai multe uzine de avioane si unde si-a perfectionat propriul sistem pentru salvarea pilotilor si a pasagerilor in caz de accidente.
La 3 noiembrie 1928, isi inregistreaza cererea de brevet „Nouveau systeme de montage des parachutes dans les appareils de locomotion aerienne” (Nou sistem de montare al parasutelor la aparate de locomotie aeriana). Obtine, alaturi de un alt inventator roman, Tanase Dobrescu, Brevetul nr. 678566 din 2 aprilie 1930 pentru „cabina catapultabila”. Aceasta reprezenta „un nou sistem de parasutare din aparatele de locomotie aeriana, fiecare pasager avand o parasuta proprie care permite, in momentul critic, eliberarea acestui ansamblu de avion, astfel incat parasuta, impreuna cu pasagerul instalat pe scaun, sa treaca printr-o deschizatura a podelei”. Brevetul prevedea ca acest ansamblu de celula-parasuta sa aiba mai multe comenzi, manevrabile de catre pilot, relateaza Inteligenta Romaneasca.
Potrivit premiileinovatiei.ro, romanul si-a testat pentru prima data inventia la data de 25 august 1929 pe aeroportul Paris-Orly, din apropierea Paris-ului, organizand ulterior a o noua testare pe aeroportul Baneasa, in octombrie 1929. In 1950, Anastase Dragomir a obtine un nou brevet pentru „celula parasutata”, care consta in folosirea unui spatar curb de glisare pentru ejectarea cabinelor. In 1959 inregistreaza o noua cerere, care avea ca obiect construirea unui avion de transport echipat cu cabine catapultabile, pentru salvarea pasagerilor (brevet obtinut in 1960). Ideea romanului se va concretiza prin aparitia scaunul ejectabil la avioanele supersonice militare.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aviatiei construirea avioanelor pilotarea anastase dragomir
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1645 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013244 (s)