Inginerii din
Primul Razboi Mondial au construit primele
avioane gigant –
bombardierele – care au zburat sute de kilometri pe front. In perioada dintre cele doua
Razboaie Mondiale s-au creat adevarate „vapoare zburatoare”, precum
Dornier Do X si
ANT-20 al sovieticilor, aparate de zbor care au atins dimensiuni de nevisat pana inainte cu cateva decenii. ANT-20 cantarea peste 50 de tone, avea o anvergura a aripilor de 63 de metri iar la bord gazduia o imprimerie, un cinema si un
laborator foto.Odata cu inventarea motorului jet, avioanele au devenit tot mai mari si mai grele, rezultand modele precum Airbus A380, un avion cu doua etaje, capabil sa transporte peste 850 de oameni si Antonov AN-225, un transportator care poate ridica 250 de tone in aer.

Boeing B-29 Superfortress, unul dintre cele mai mari avioane din Al Doilea Razboi Mondial, folosit pentru a lansa bombe atomice in Japonia.

Dornier Do X, o barca cu „aripi”, construita de germani. „Barca zburatoare” era propulsata de 12 motoare si putea cara 100 de pasageri. Greutatea aparatului de zbor era de 56 de tone

Zeppelin-Staaken R.VI., cel mai mare aparat de zbor din Primul Razboi Mondial, realizat din lemn. Avionul avea nevoie de un echipaj format din 50 de persoane
Tupolev ANT-20, un avion folosit de sovietici pentru propaganda. Avea la bord o statie radio, un cinema si un laborator foto.
H-4 Hercules a fost construit pentru un milionar excentric pe nume Howard Hughes. Are cea mai mare anvergura a aripilor, 97,5 metri
sursa:zf.ro
Comentarii (0)