News Flash:

Campania de dezinformare considerata astazi dovada de civilizatie

14 Noiembrie 2013
1040 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (-0.0017)
USD: 4.0854 RON (-0.0083)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Chiar daca ar putea sa para greu de crezut, antiperspirantele sunt o pura inventie de marketing. Ba chiar mai mult: ele au intrat in viata noastra ca urmare a uneia dintre primele campanii de “dezinformare in masa” din istorie. Totul a inceput in 1910, in SUA, cand tanara Edna Murphey a avut curiozitatea sa incerce pe propria piele o crema pe care tatal ei, chirurg, o inventase pentru a-i proteja mainile de transpiratie in sala de operatie. Observand  ca efectul este acelasi si asupra axilelor, Edna a imprumutat bani de la bunicul ei si, ambaland crema in cutiute, a botezat-o Odorono (Odor? O, No!) si a inceput sa le comercializeze.
Problema e ca nimeni nu prea cumpara produsul. Fapt explicabil de vreme ce, pe atunci, transpiratia era considerata ceva natural si, spre deosebire de zilele noastre, oamenii stiau ca a te spala este cel mai bun remediu. Ba chiar mai mult: Odorono (la fel ca si celelalte cateva produse similare care aparusera pe piata), nu doar ca pata rochiilor doamnelor si domnitelor, dar, fiind acid, chiar provoca gauri in material si iritatii dureroase celor care il foloseau.
Asa ca, in loc sa se gandeasca la imbunatatirea produsului (antiperspirantele fara acid au fost inventate mult mai tarziu), Edna a preferat sa-si sfatuiasca clientele sa foloseasca Odorono inainte de culcare (pentru a permite uscarea acestuia pana a doua zi si a evita astfel deterioararea rochiilor). Si, mai ales, l-a angajat (in 1912) pe James Young, un fost vanzator ambulant de biblii, care, prin intermediul campaniilor create pentru Odorono, avea sa devina unul dintre cei mai renumiti copywriteri din istorie.
Primul lucru facut de Young a fost sa pozitioneze Odorono drept inventia unui doctor, o inventie menita sa combata “excesul de transpiratie” care ar fi fost “o stanjenitoare problema medicala ce avea nevoie de un remediu”. In mai putin de un an, vanzarile Odorono au crescut exponential, iar produsul a inceput sa fie livrat si Marea Britanie si Cuba. Young nu s-a oprit insa aici: in 1919, cand vanzarile incepusera sa stagneze, a comandat un sondaj de opinie. Potrivit acestuia, “fiecare femeie auzise de Odorono, dar doar o treime il foloseau. Iar doua treimi dintre acestea declarau ca nu au nevoie de el”.
Asa ca Young a luat o decizie istorica: sa convinga doua treimi din publicul feminin ca transpiratia este o problema jenanta, ca este un pacat social, ca desi nimeni nu iti spune, aceasta este cauza esecului in relatiile romantice si motivul pentru care ceilalti te barfesc. Si si-a inceput campania cu celebrul articol publicitar Within the Curve of a Woman’s arm, ce avea sa fie inceputul unei campanii care astazi este recunoscuta drept prima campanie de dezinformare din istoria advertisingului.
O campanie de succes care, curand, a fost urmata si de ceilalti producatori si care a avut ca rezultat final nu doar o industrie de multe miliarde de dolari, dar si convingerea noastra, a tuturor, ca folosirea antiperspirantelor este un semn de civilizatie. Si, la fel de important: o campanie care “a deschis ochii” si altor oameni din industria marketingului.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

antiperspirantele marketing edna murphey comercializeze
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1656 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013153 (s)