News Flash:

Ce sa nu mananci in Postul Craciunului! Nutritionistii trag un semnal de alarma

21 Noiembrie 2018
383 Vizualizari | 0 Comentarii
supa de varza

Restrictiile la lactate, oua si carne pe care le presupune postul ar putea fi dificil de respectat pentru multi, iar daca la acestea se adauga si o alimentatie deficitara in proteine si minerale, atunci sanatatea ar putea fi serios afectata.

Un medic nutritionist a explicat, pentru The One, ce efect are alimentatia de post asupra organismului. Sunt recomandate anumite suplimente de vitamine sau minerale pe durata postului sau anumite alimente care sa suplineasca lipsa produselor de origine animala?

”Se pare ca obiceiurile stravechi si traditiile au ajutat oamenii sa gaseasca echilibrul trupului si sufletului prin post si rugaciune. Desi la acel moment semnificatia postului era strict legata de principiile religioase, se pare ca acesta avea un rol mai important de atat, de detoxifiere a organismului. Unele studii arata de exemplu in post scaderea LDL colesterolului si raportului LDL/HDL, a tensiunii arteriale, limitarea consumului de zahar, indulcitori, scaderea ponderala etc. Prin postul ortodox, se elimina consumul de carne, oua, lapte si derivatele sale si se creste aportul de carbohidrati, cereale, fructe si legume, leguminoase, nuci, seminte, aceasta fiind de fapt o dieta vegetariana. Daca este echilibrat, nu limiteaza aportul de proteine si aminoacizi esentiali”, explica dr. Ionela Dumitrescu, medic specialist diabet, nutritie si boli metabolice la Clinica Smart Nutrition, medic rezident boli endocrine.

O alimentatie bine echilibrata presupune sa nu uitam de vitaminele, mineralele, aminoacizii esentiali si constituentii absolut necesari pentru o buna functionare a proceselor metabolice.

”Avand in vedere ca in post se limiteaza consumul de carne, oua, lapte, peste, cele mai frecvente deficite apar in randul constituentilor acestora, anume aminoacizii esentiali, vitaminele din grupul B, vitamina D pe care o luam din din peste si din oua. Aminoacizii esentiali lyzina, methionina, triptofanul, treonina sunt cateva exemple de aminoacizi esentiali care pot fi deficitari in alimentatia de post”, explica medicul.

Consumand soia, tofu, linte, nuci, seminte, quinoa si cereale putem suplini aceste deficite. Incluzand in alimentatie seminte de in, nuci, seminte de chia sau canepa putem recupera din acizii omega 3 si 6 pe care ii pierdem prin eliminarea altor alimente, in perioada postului.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

restrictiile lactate oua carne postul dificil
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1651 (s) | 34 queries | Mysql time :0.021209 (s)