News Flash:

Ce spun partizanii si adversarii francmasoneriei

21 Ianuarie 2015
569 Vizualizari | 0 Comentarii
Despre Masonerie exista doua puncte de vedere:

Primul, pro-masonic, prezinta masoneria ca pe o organizatie fraterna, ai caror membri sunt uniti de idealuri comune morale si metafizice care fac parte din miscarea filozofica umanista. In cele mai multe dintre ramuri, francmasonii sunt deasemenea uniti de credinta intr-o Fiinta suprema transcendenta, indiferent de numele pe car I-l dau credinciosii. Cata vreme masoneria tinde spre perfectionarea omului, este compatibila cu orice credinta sau convingere sincera si nu ar trebui sa apara probleme. In argumentarea pro-masonica se invoca actele de caritate, nu putine, calitatea membrilor, adesea oameni cu multiple competente si raspunderi, comportamentul modest si conduita exemplara a francmasonilor in societate, precum si sprijinirea diverselor proiecte umanitare. Fiind foarte clare si bine definite, aceste caracteristici nu necesita o analiza introspectiva.

Al doilea, anti-masonic, prezinta aceasta organizatie intr-o lumina diabolica, socotind-o o pseudoreligie, cu o organizare ermetica, antisociala, complotista si satanista. Adversarii francmasoneriei au aparut chiar de la nasterea acesteia. Astazi, unii clerici crestini sau musulmani considera francmasoneria ca primejdioasa pentru credinciosi, intrucat francmasonii pot fi de orice credinta fara discriminari, prin urmare amestecati, si propovaduiesc toleranta fata de cei ce nu impartasesc aceleasi convingeri, cata vreme aceste convingeri respecta democratia si drepturile omului. Potrivit respectivilor clerici, o asemenea pozitie nu poate fi compatibila cu dogma religioasa.

Vezi si Cum incalca flagrant principiile DEMOCRATIEI masonii din Romania

Un timp, Biserica Romano-Catolica a reprezentat o putere spirituala dar si lumeasca care nu admitea ca oameni de credinte si religii diferite sa interactioneze cu catolicii, pentru a nu da nastere unor erezii. Biserica Romei percepea aceasta confruntare de idei, precum si promovarea liberului cuget (libertatii constiintei), ca fiind cea mai periculoasa destabilizare a credintei membrilor ei. A devenit astfel incompatibila calitatea de catolic cu cea de francmason, in timp ce Biserica Ortodoxa nu avea pozitii ostile masoneriei (astfel ca arhimandritul Efremie din Chisinau, care a intemeiat loja „Zorile“ la Silistra, sau istoricul academician Mihail Stefanescu, episcop al Dunarii de jos, au putut fi simultan clerici ortodocsi si francmasoni).

Vezi si Masoneria, organizatie deschisa si transparenta?

In timp s-au creat mituri antimasonice din ce in ce mai exotice, trecand prin Protocoalele inteleptilor Sionului, un fals dovedit, si culminand in prezent cu teoriile moderne ale conspiratiei, care au adaugat peste miturile existente ipoteze fantastice despre originea francmasoneriei intr-o fratie antica a unor „reptilieni”, urmasi corciti ai unor extraterestri si ai oamenilor cei mai „viciosi” .

In timpul celui de-al doilea razboi mondial au circulat in toata Europa expozitii, brosuri si filme antimasonice create de „Promagandastaffel” a lui Joseph Goebbels, traduse in toate limbile, care au beneficiat de o intensa publicitate, astfel ca o generatie intreaga si descendentii ei, cunosc francmasoneria doar prin temele expuse in acele documente si filme. Asemenea publicatii abunda pe plan international si astazi.

Vezi si Declaratia MARELUI MAESTRU MASON scufunda Romania

Comunismul se opune de asemeni francmasoneriei, pe care o considera miscare burghezo-mosiereasca, cosmopolita si antipatriotica. Faptul ca francmasonii pot fi de orice convingere politica democrata fara discriminari, lasand politica la poarta lojei si pastrand pentru adversarii politici stima si respect, nu este compatibil cu asa-zisa lupta de clasa.

Incompatibil cu idealurile masonice este si nationalismul de tip nedemocrat, care isi promoveaza neamul nu prin patriotism (iubirea pentru o tara, si pentru toti locuitorii ei; promovarea unui neam printre celelalte, in cadrul democratiei), ci prin xenofobie (iubirea exclusiva pentru un singur neam, insotita de marginalizarea minoritatilor si de ostilitate fata de strainatate, in cadrul unui regim autoritar). Este logic ca partidele cu ideologie nationalista de tip nedemocrat sa fie adversare ale masoneriei. Atitudinea net potrivnica francmasoneriei provine din incultura, superstitii, fanatism si din propaganda dictaturilor.

Biserica Ortodoxa, initial toleranta fata de masonerie, ia in anii 1930 pozitii ostile, in timp ce biserica catolica, dimpotriva, si le deschide pe ale sale. Biserica ortodoxa a Greciei, de exemplu a hotarat in 1933 ca „francmasoneria nu poate fi compatibila cu crestinismul“ si ca „toti fiii credinciosi ai bisericii trebuie sa se fereasca de francmasonerie“. Biserica Ortodoxa Romana, prin sedinta Sfantului Sinod din 11 martie 1937, aproba anatemizarea francmasoneriei, considerand-o oculta si anticrestina. Astfel, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane din 1937 a hotarat ca se impune „o actiune persistenta publicistica si orala de demascare a scopurilor si activitatii nefaste ale acestei organizatii”. In cazul in care nu se caiesc, „Biserica le va refuza slujba la moarte. De asemenea, le va refuza prezenta ca membri in corporatiile bisericesti“. Aceasta pozitie mai este oficiala si astazi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

masonerie pro-masonic francmasonii fiinta suprema anti-masonic zorile
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2252 (s) | 34 queries | Mysql time :0.084559 (s)