News Flash:

Cel de-Al Treilea Razboi Mondial, cat pe ce sa fie provocat de un submarin

12 Februarie 2018
332 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7564 RON (0.0000)
USD: 4.1881 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
submarin

Ghinionul submarinului nuclear sovietic K-19 s-ar putea incadra perfect printre povestile marinarilor despre dezastrele maritime. Chiar din timpul constructiei, muncitorii ce realizau nava au intampinat diferite accidente.

La sfarsitul anului 1950, Uniunea Sovietica incerca sa tina pasul cu evolutia sumarinelor nucleare americane, iar construirea lui K-19 reprezenta o premiera. Submarinul era echipat cu rachete balistice nucleare capabile sa distruga tarmurile americane. Conform Warhistoryonline, proiectul era extrem de important, iar in 1961 submarinul a realizat prima calatorie.

Pe toata perioada constructiei submarinului au murit 10 persoane in diferite accidente. In timpul slujbei de ''crestinare'' a navei din 1959, un barbat a fost ales sa sparga sticla de sampanie, spre deosebire de traditia navala in care erau implicate femeile. In timp ce capitanul V. Panov a aruncat sticla catre nava, aceasta nu s-a spart. Echipajul a crezut in acel moment ca nava va esua, iar mai tarziu au aparut teorii conform carora aceasta ar fi fost blestemata.

In 1960, din cauza confuziei echipajului, reactorul nuclear de la bordul submarinului a fost manevrat inpropriu, fapt ce a dus la indoirea unui rotor. Astfel nava a fost supusa din nou reparatiilor, iar echipajul a fost inlocuit. Pe 30 aprilie 1961, nava a pornit in prima sa calatorie in care avea la bord 139 de membri ai echipajului, cat si specialisti in rachete si torpile, medici, stewardese si ofiteri. In prima misiune oficiala a submarinului, acesta a efectuat exercitii in nordul Atlanticului, insa pe 4 iulie 1961 nava a avut din nou probleme. O scurgere masiva a reactorului a provocat oprirea sistemelor de racire, nucleul nuclear ajungand la o temperatura periculoasa. De asemenea, si sistemul de transmisie radio a cedat, membrii echipajului neavand cum sa ceara sfaturi Moscovei privind situatia.

K-19 opera in apropierea unei baze NATO, iar principala ingrijorare a capitanului era ca explozia submarinului sa nu provoace izbucnirea celui de-Al Treilea Razboi Mondial. Rectorul a fost inchis, insa temperatura a continuat sa creasca la 800 de grade Celsius. Nava se afla pe punctul de a exploda, iar reactorul trebuia racit de urgenta. Capitanul a ordonat unei echipe de ingineri sa creeze un sistem de racire improvizat prin conectarea unei valve a reactorului la o teava de apa. Barbatii erau constienti de radiatiile periculoase din camera, dar au urmat ordinele. La scurt timp dupa efectuarea reparatiei, intreaga echipa de ingineri a prezentat simptome acute din cauza radiatiilor. In cele din urma au fost spitalizati, dar toti au murit in decursul unei luni.

In urma deschiderii usii camerei in care se afla reactorul, intregul submarin a fost contaminat. Tot echipajul fiind supus riscului otravirii cu radiatii. Din cauza acestui accident, capitanul a decis oprirea misiunii si indreptarea submarinului catre sud in speranta ca vor intalni alt submarin. Desi americanii au captat semnalul de alarma al submarinului si si-au oferit ajutorul, comandantul a refuzat deoarece se temea ca va fi acuzat de tradare in URSS. Din fericire, echipajul a observat un alt submarin S-270 la orizont si, in ciuda ordinelor de a ramane in interiorul submarinului K-19 pana ajungeau inapoi la destinatie, capitanul a decis ca tot echipajul sa evacueze vasul. Alti 15 membri ai echipajului au murit in urmatorii doi ani. La cateva luni dupa incident, K-19 a fost implicat intr-o noua misiune, insa si de aceasta data au existat incidente. Abia in 1990 a fost dezafectat.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

uniunea sovietica
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2001 (s) | 23 queries | Mysql time :0.019647 (s)