News Flash:

Misterul accidentului aviatic al lui Ceausescu de la Moscova

24 Septembrie 2013
2019 Vizualizari | 0 Comentarii
In anul 1957, avionul in care se afla viitorul dictator comunist s-a prabusit langa capitala URSS. Unul dintre redactorii Romaniei Libere a aflat amanunte de culise chiar de la Florea Ceausescu, fratele lui Nicolae Ceausescu, scrie romanialibera.ro.
In ziua in care a cazut avionul guvernamental, in noiembrie 1957, langa aerodromul Vnukovo din Moscova, eram coleg de birou, la RL cu Florea Ceausescu, fratele lui Nicolae Ceausescu, pe atunci secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Roman cu cadrele, Militia, Securitatea si activul de partid. Avea, deci, de pe atunci, in mana, o parte din parghiile puterii. Imediat dupa accident, Florea Ceausescu a fost trimis la Moscova, pentru a sta langa fratele sau, accidentat dupa caderea avionului. Intors acasa, Florea ne-a povestit amanuntit cum s-au intamplat lucrurile... „Au plecat cu un avion Iliusin - 18 condus de piloti militari romani, pe o vizibilitate zero. Intreaga zona fiind  intunecata de o ceata foarte deasa, ceea ce a facut zborul extrem de dificil. Asa stand lucrurile, la Kiev, pilotii romani au refuzat sa mai conduca acest avion, cu toate ca minstrul de atunci al Armatei, Salajan, ii amenintase cu curtea martiala. Dar pilotii militari romani, avand in vedere demnitarii de partid si de stat din delegatie, au refuzat net, cu toate riscurile pe care si le asumau astfel. Atunci, comandantul sovietic al aeroportului le-a spus ca tocmai s-au intors dintr-o misiune cativa piloti militari, eroi ai Uniunii Sovietice, care s-au angajat sa-i transporte pe demnitarii romani la Moscova". Zis si facut.
Cum a murit Grigore Preoteasa
Pilotii sovietici zburau pe aceeasi vizibilitate zero, dar pilotii erau orientati prin  radio si radar. Deci, o dubla comanda. In apropiere de Moscova, li s-a comandat pregatirea pentru aterizare, moment in care, Grigore Preoteasa, demnitarul comunist roman, s-a ridicat din scaun si a intrat in cabina pilotilor sa le daruiasca un „cartus" de tigari Kent pentru eroismul cu care i-au adus la Moscova. Dar n-a intrat bine acolo ca avionul si-a prins coada intr-un copac solid si a fost rupt exact pe la rama cabinei pilotilor, care a fost aruncata, apoi, cativa zeci de metri mai incolo, astfel ca ajunsa la sol, cei din  interior bateau si strigau  cu disperare sa fie ajutati sa iasa. Numai ca, in acel moment un militar din echipa guvernamentala a strigat „la pamant", iar cabina a explodat cuprinsa de flacari. 
Cealalta parte a avionului, cu coada prinsa de un arbore, s-a intors in jos, iar pasagerii au cazut, unul cate unul, la radacina copacului, ca dintr-o punga. S-au ranit, dar nu prea grav, dar au scapat cu viata, inclusiv Nicolae Ceausescu. In ceea ce-l priveste pe „vulpoiul" de Gheorghe Gheorghiu-Dej, dupa stiinta mea, a plecat si el la Moscova, dar cu un tren special, motivand o raceala. Sa fi simtit ceva?! Greu de spus.  
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

urss omaniei libere florea ceausescu nicolae ceausescu
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (0)

Introduceti comentariul dumneavoastra

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1669 (s) | 23 queries | Mysql time :0.011308 (s)