Concursul National de Critica si Interpretare Muzicala „Mihail Jora”, o adevarata institutie culturala

11 Aprilie 2016
350 Vizualizari | 0 Comentarii
Mihail Jora
Bucuresti, 11 aprilie 2016. Cea de-a XXVI-a editie a Concursului National de Critica si Interpretare MuzicalaMihail Jora” a intrat in ultima saptamana de inscrieri. Tineri muzicieni romani sunt asteptati in fata juriului in perioada 9-16 mai pentru a duce mai departe traditia Concursului lansat inca din 1991. Incepand cu editia de anul acesta, Societatea Muzicala a preluat project-managementul si finantarea Concursului National Mihail Jora, pe care l-a facut sa devina  o adevarata institutie culturala.
Mihail Jora a avut un rol determinant in construirea identitatii muzicale romanesti. Liedurile sale, dar si lucrarile simfonice, sunt adesea incluse in recitaluri sau stagiuni ale filarmonicilor. De asemenea, Mihail Jora a avut o insemnata activitate muzicologica, volumul sau "Momente muzicale" fiind o referinta in domeniu.

Prof. univ. dr. Grigore Constantinescu, presedintele Uniunii Criticilor, Redactorilor si Realizatorilor muzicali din Romania „Mihail Jora”, a organizat prima editie a acestui concurs national de critica si interpretare in 1991, odata cu sarbatorirea a 100 de ani de la nasterea compozitorului. Ulterior, Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti a devenit partener organizator al Concursului, iar in 2016 Societatea Muzicala a fost invitata sa se alature. Radio Romania Muzical a fost tot timpul partenerul media institutional, iar Media Image Factory, agentie specializata in comunicarea proiectelor sociale si culturale ofera sprijin in comunicarea concursului.
De-a lungul timpului, numerosi muzicieni romani cunoscuti au avut Concursul Jora ca inceput al carierei. Ajuns la editia a XXVI-a, Concursul National Mihail Jora a devenit cel mai longeviv si mai important pe scena competitiilor nationale. Fondatorul sau l-a organizat si l-a condus fara intrerupere pana in acest an, cand a predat presedintia Conf. univ. dr. Dragos Calin, Profesorul Constantinescu devenind Presedintele de Onoare al Concursului.

Conf. Dr. Dragos Calin este pianist si critic de arta muzicala, titularul de curs pentru disciplinele Arte integrate si Estetica muzicala, preda Didactica educatiei muzicale, Muzicologie, Citire de partituri si Practica pedagogica la Universitatea Nationala de Muzica Bucuresti.
Editia de anul acesta a Concursului Mihail Jora se va desfasura intre 9 si 16 mai si este deschisa tinerilor romani cu varste intre 16 si 27 de ani la sectiunile Canto (opera si lied), Pian, Violoncel si Critica muzicala. Incepand cu editia viitoare, in Concurs vor intra si muzicieni din Republica Moldova si noi sectiuni vor fi adaugate.

Pentru prima data, corporatii multinationale, firme si fundatii private s-au asociat acestui proiect, devenit o adevarata institutie culturala. Premiile consistente li se datoreaza, dar, in egala masura, si numeroase alte lucruri care nu se vad, ce au putut sa fie facute bine cu banii lor.
Insa, mai ales, partenerilor si sponsorilor li se datoreaza Concertul de Gala de la Atheneul Roman, in 16 mai, la care vor fi anuntati public si castigatorii si vor fi inmanate premiile. Vor participa numeroase personalitati si se asteapta sa devina o referinta despre ceea ce pot face oamenii din cultura si cei din muzica atunci cand lucreaza impreuna intr-un proiect bine construit si administrat.

Premiile Concursului National de Critica si Interpretare Muzicala „Mihail Jora”

Premiul I la sectiunile Pian, Canto si Violoncel – 3,000 €
Premiul al II-lea la sectiunile Pian, Canto si Violoncel – 1,000 €
Premiul special „Mihail Jora” la sectiunile Pian si Canto– 1,000 €
Premiul I la sectiunea Critica Muzicala – 1,500 €
Premiul al II-lea la sectiunea Critica Muzicala – 500 €

Pentru toate categoriile inscrierile se fac pana la data de 15 aprilie. Regulamentul concursului este disponibil pe site-ul www.mihailjora.ro si pe www.facebook.com/MihailJora

Despre concursul „Mihail Jora”:

Concursul national de creatie, critica si interpretare muzicala "Mihail Jora" a fost initiat de catre Uniunea Criticilor, Redactorilor si Realizatorilor muzicali din Romania impreuna cu Universitatea Nationala de Muzica din Bucuresti in anul 1991, fondator prof. univ. dr. Grigore Constantinescu, ca semn de omagiu, cu prilejul sarbatoririi centenarului marelui artist roman. Din anul 2010 el este reorganizat in cadrul Universitatii Nationale de Muzica din Bucuresti si beneficiaza de un aport logistic si conceptual al mai multor co- organizatori.

bucuresti mihail jora inscrieri muzicieni romani pianist

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2005 (s) | 23 queries | Mysql time :0.034506 (s)