News Flash:

Cum a ajuns Pepsi sa aiba cea mai ciudata relatie cu comunistii din Rusia

17 Ianuarie 2018
277 Vizualizari | 0 Comentarii
pepsi Eisenhower 1

Daca aveai impresia ca rusii beau doar votca, te-ai inselat. Prefera si Pepsi.

In 1959, presedintele american Eisenhower dorea ca cetatenii sovietici sa stie cum era stilul de viata american si beneficiile capitalismului fata de comunism. Astfel, guvernul american a organizat la Moscova expozitia "Nationala Americana", pe 24 iulie. L-a trimis pe Nixon, in acel moment vicepresedinte al SUA, sa reprezinte poporul american.

La expozitie, liderul sovietic Hrusciov si Nixon s-au intalnit. Discutia lor avea sa se invarta in jurul celor mai recente tehnologii si produse de consum american, dar au vorbit si despre beneficiile comunismului si ale capitalismului.

Conversatia aprinsa, plus vremea calda din mijlocul verii, l-au facut pe Hrusciov sa transpire. Donald M. Kendall, vicepresedinte de marketing la Pepsi, i-a oferit un pahar cu sucul Pepsi si fotogarafia (din stanga) a devenit cea mai buna reclama.

Dupa expozitia din 1959, nu s-a intamplat nimic remarcabil. In 1972, Donald Kendall voia sa bage Pepsi in URSS. Kendall era prieten cu Nixon, care era deja presedintele Statelor Unite, si a incercat sa joace acea carte. El si-a folosit influenta politica pentru a ajunge la un acord comercial pentru a livra bautura in Uniunea Sovietica.

Dar cand vine vorba de cerere si oferta, vine vorba si de bani, iar rubla era inutila in afara statelor sovietice.

Secretele podului de la Cernavoda, opera tanarului inginer Anghel Saligny. Episodul luptelor aeriene ale lui Horia Agarici, salvatorul Constantei

In urma cu 123 de ani, la 14 septembrie 1895, a fost inaugurat podul peste Dunare intre Fetesti si Cernavoda, opera tanarului inginer Anghel Saligny.

In anul 1890, un tanar inginer de doar 35 de ani, Anghel Saligny, a ingenuncheat Dunarea prin proiectarea si executia podului ce mai apoi i-a purtat numele. Opera lui Saligny a fost inaugurata in 1895 si a costat 35 milioane de lei aur. Initial, constructia s-a numit Podul Regele Carol I, apoi Podul Anghel Saligny.

Initial, guvernul roman a initiat doua concursuri internationale pentru proiectarea si executarea podurilor. In ciuda tuturor discutiilor purtate, niciunul dintre reprezentantii de peste hotare nu au avut proiecte convingatoare pentru autoritatile romane. Guvernul roman a incredintat proiectarea si realizarea podurilor Directiei Generale a Cailor Ferate Romane, sub conducerea ing. Anghel Saligny, care avea doar 34 de ani.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

eisenhower moscova nixon
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1903 (s) | 34 queries | Mysql time :0.025916 (s)