News Flash:

Dacia D6, autoutilitara interzisa de comunisti

5 Noiembrie 2013
5047 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (-0.0017)
USD: 4.0854 RON (-0.0083)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Dacia Estafette
Dacia D6 este prima autoutilitara fabricata vreodata de Automobile Dacia, fiind o asamblare in sistem CKD a modelului francez Renault Estafette. A fost asamblata in Romania intre 1975 si 1978, fiind realizate doar 642 de exemplare.
Pentru a scuti o parte din costurile colectiei CKD (R12-Dacia 1300), Regia Nationala Renault a transferat la Mioveni fabricatia unei cutii de viteze , pentru gama utilitara Estafette. Practic a fost mutata linia de fabricatie de la Cleon, din Franta, in Romania cu scolarizarea personalului roman timp de 3-6 saptamani. In perioada 1975-1978 la Mioveni au fost asamblate 642 de autoutilitare (1975 - 176 unitati, 1976 - 49, 1977 - 371, 1978 - 46).
 
Motorul si toate anexele sale (mai putin pompa de apa si carcasa filtrului de aer) erau comune cu cele ale modelui Dacia 1300, fiind de fabricatie romanesca. Tot de fabricatie romaneasca erau sistemul de franare care echipeaza puntea spate, geamurile, plafonierele, anvelopele si tapiteria. Varianta de caroserie asamblata la Mioveni a fost cea transport marfuri, cu plafon standard. Principalul beneficiar al modelului Dacia D6 a fost Posta Romana, automobilul fiind vandut exclusiv institutiilor de stat. Uzina Autobuzul din capitala a incercat echiparea unei caroserii TV cu mecanica Estafette, proiectul fiind un esec.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

dacia d6 autoutilitara renault estafette
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1774 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018836 (s)