Descoperirea care ar putea schimba tot ce stiam despre evolutia umana

5 Martie 2015
craniu
Fosila unei mandibule cu o vechime de 2,8 milioane de ani, descoperita in Etiopia si o alta fosila, cu o vechime de 1,8 milioane de ani, care au fost reconstruite digital, ar putea schimba tot ce stiau cercetatorii despre originile omului modern.

Fosila este cea mai veche reprezentare cunoscuta a genului Homo si ar putea apartine unei noi specii din istoria rasei umane, informeaza revista Science, citata de Business Insider. Studiul referitor la mandibula veche de 1,8 milioane de ani a fost publicat de revista Nature.

In trecut, savantii au crezut ca Homo s-a desprins din specia mai primitiva a australopitecilor - de care apartine celebra fosila "Lucy" - in urma cu 2,3 milioane ani. Noua fosila sugereaza insa o vechime si mai mare, de 2,8 milioane ani.

Vezi si Descoperire de ultima ora! Este SUBLIM ce au gasit

Aceasta teorie este sustinuta si de analiza mandibulei mai tinere, care sugereaza ca specia mai avansata Homo habilis avea o mandibula surprinzator de primitiva si ar putea fi mai veche decat s-a crezut initial.

Astfel, se presupune ca oamenii moderni au aparut in urma cu doar 200.000 de ani. Site-ul Vocativ a realizat o reprezentare grafica a modului in care fosila a schimbat ceea ce credeau cercetatorii despre originile omului.

Vezi si Mumii false la Vatican: Oase noi in bandaje vechi

In urma cu 3,2 milioane de ani: "Lucy" - Lucy a apartinut speciei Australophitecus afarensis. Chiar daca avea trasaturi de maimuta, caninii sai erau mici si semanau cu cei ai oamenilor moderni.

In urma cu 2,8 milioane de ani: LD 350-1: Una din cele mai vechi fosile. Se pare ca genul Homo a aparut in urma cu 2,8 milioane ani - cu 500.000 de ani mai devreme decat au crezut initial cercetatorii.

In urma cu 2,5 milioane de ani: Homo habilis - Unul din primii oameni moderni, Homo habilis, avea un cap mai mare decat Lucy, dar pastra, inca, trasaturile primatelor.

In urma cu 1,8 milioane de ani: Homo erectus - Avea proportiile relative ale unui om, cu picioare mai lungi si brate mai scurte, pentru a se putea deplasa si chiar alerga.

In urma cu 200.000 de ani: Homo sapiens - Singura specie a genului Homo care a supravietuit. Studiile moleculare arata ca omul modern a aparut in urma cu 200.000 de ani.

Galerie Foto