Descoperirea care scindeaza lumea stiintifica. Noi dovezi arheologice potrivit carora stramosii omului apartineau unei singure specii

17 Februarie 2016
craniu
Oamenii de stiinta au descoperit un craniu vechi de 1,8 milioane de ani care indica faptul ca stramosii omului apartineau unei singure specii. Descoperirea recenta alimenteaza dezbaterile din randul paleontologilor despre istoria evolutiei umane, relateaza AFP.

In acelasi sit, de la Dmanisi din Georgia, oamenii de stiinta au descoperit alte patru cranii de hominizi, precum si diverse fosile de animale si plante fosilizate, dar si cateva instrumente din piatra.

Faptul ca cele cinci cranii au fost descoperite in aceeasi zona le-a permis oamenilor de stiinta sa compare trasaturile fizice ale mai multor stramosi ai omului modern.

Vezi si Descoperirea ce schimba istoria: China antica, avans de 3 milenii in fata Europei

Ramasitele umane din Dmanisi au fost comparate intre ele si cu cele ale altor fosile de hominizi gasite in Africa, datand din urma cu 2,4 milioane de ani, si cu altele descoperite in Asia si in Europa, cu vechimi cuprinse intre 1,2 milioane de ani si 1,8 milioane de ani.

"Variatiile morfologice dintre specimenele de la Dmanisi nu le depasesc pe cele detectate la populatiile moderne din specia noastra sau in randul cimpanzeilor", a subliniat profesorul Zollikofer.

"Intrucat am constatat ca exista un tip si o gama de variatii asemanatoare in cazul fosilelor de hominizi africani, ar fi rezonabil sa credem ca a existat doar o singura specie in acele perioade in Africa", a continuat el. "Si, pentru ca hominizii din Dmanisi seamana mult cu cei din Africa si mai ales cu primii care s-au desprins din australopitec - celebra Lucy -, putem sa spunem ca apartin cu totii unei singure specii", a precizat acelasi profesor.

Aceste concluzii contrazic alte studii recente. Paleobiologul Bernard Wood, profesor la Universitatea George Washington, s-a declarat "sceptic" in legatura cu concluziile formulate dupa analiza craniilor de la Dmanisi. In opinia sa, acest craniu "ar putea fi de fapt cel al unei noi specii de hominizi".

craniu stramosii paleontologilor ramasitele umane dmanisi africa