Fosilele celui mai vechi dinozaur din Jurasic, gasite in Europa

22 Ianuarie 2016
Fosilele unui dinozaur despre care se crede ca este primul aparut in era jurasica au fost gasite in Tara Galilor.

Masurand 70 de centimetri inaltime si doi metri lungime, exemplarul gasit, cel mai probabil nedezvoltat complet, era carnivor. Ramasitele sale au fost descoperite in Penarth, Tara Galilor, pe o plaja, de niste paleontologi amatori, fratii Nick si Rob Hanigan. Acestia le-au donat Muzeului National Galez, informeaza Daily Mail.

Botezat Dracoraptor hanigani, acesta facea parte din aceeasi familie cu uriasul Tyrannosaurus Rex. Mult mai mic decat faimosul sau var, acesta pare sa fi murit in urma cu 200 de milioane de ani, estimeaza oamenii de stiinta. Este posibil sa fi fost cel mai mare dinozaur din era jurasica, dat fiind faptul ca nu se stie precis la ce dimensiuni putea ajunge.

Vezi si Primii oameni erau mai avansati decat credeam

Ramasitele unei alte specii de dinozaur, una dintre primele aparute in perioada jurasica, sugereaza ca acesta avea o lungime de 3 metri. In cazul acesta, insa, era vorba de un individ matur, ajuns deja la dimensiunea maxima.

Cat despre noua specie, aceasta mergea in doua picioare si se crede ca este stramosul pasarilor moderne.

In ceea ce priveste dieta sa, judecand dupa forma dintilor, e clar ca era carnivor, hranindu-se cu insecte, mamifere mici si reptile.

In plus, era acoperit cu protopene, care nu doar ca-i izolau pielea, dar erau etalate cu mandrie si in perioada imperecherii.

In vremurile in care traia dinozaurul, clima din zona era calda, se arata in raportul publicat in jurnalul Plos One.

fosilele dinozaur tara galilor penarth paleontologi amatori nick