News Flash:

"Henri Coanda": De la baza pentru al Treilea Reich al lui Hitler, la cel mai important aeroport al Romaniei!

10 Aprilie 2016
727 Vizualizari | 0 Comentarii
henri coanda
Pe 9 aprilie 1970 a fost inaugurat cel care avea sa devina cel mai mare aeroport al Romaniei. Numit atunci "Otopeni", acesta depasea cu mult cifrele Aeroportului Baneasa

Romania a fost printre primele tari din lume dotate cu un aeroport. Primele zboruri pe Baneasa au avut loc in 1909, fiind efectuate de pilotul francez si pionier in aviatie Louis Blériot. Operatiunile se desfasurau pe terenul hipodromului particular de la Baneasa – o portiune din vechea mosie a contesei de Montesquiou.
La 1 august 1912, Liga Aeriana Romana, condusa de principele George Valentin Bibescu, infiinteaza la Baneasa o scoala de pilotaj pentru piloti militari. Mai tarziu, aerodromul devine aeroport; se adauga o scoala de pilotaj pentru piloti civili si Aeroclubul Regal Roman.

In 1920 se infiinteaza Compania de Navigatie Aeriana Franco-Romana, prima companie de transport aerian din lume, pentru pasageri, marfuri si posta. In 1923 iau nastere, pe Aeroportul Baneasa, atelierele Companiei de Navigatie Aeriana Franco-Romana, precursoarele Intreprinderii de Reparatii Motoare de Avion (IRMA) din anii ’60-’70 si ale actualei Societati Comerciale ROMAERO, potrivit a1.ro.

Proiectata spre sfarsitul anilor 1940, noua cladire a aerogarii Baneasa, in forma de elice cu trei pale, a fost deschisa in 1952. La acea vreme era considerata una dintre bijuteriile arhitectonice ale Capitalei.

In perioada comunista (1947-1989), Aeroportul Baneasa a fost hub-ul intern TAROM, insa era necesar si unul international. Asa a aparut ideea unui aeroport mai mare.
Si de ce sa se incepea construirea unuia de la zero, cand exista unul chiar in Otopeni. In timpul celui de Al Doilea Razboi Mondial, aeroportul Otopeni a fost o baza pentru Al Treilea Reich al lui Hitler.

CIFRE IMPRESIONANTE PENTRU VREMEA ACEEA!

Procesul de transformare a bazei aeriene militare Otopeni in Aeroportul International Bucuresti-Otopeni primeste unda verde. Lucrarile au vizat, in principal, modernizarea pistei existente astfel incat sa permita aterizarea aeronavelor de mare capacitate, prelungirea pistei pana la 3.500 de metri care depasea la acea data pista aeroportului Paris-Orly.
In programul de modernizari a fost inclus si un nou terminal de pasageri, atat pentru zboruri interne, cat si pentru zboruri externe.

LUI RICHARD NIXON II DATORAM SALONUL OFICIAL PENTRU VIP-URI!


Modernizarile au continuat prin construirea si a unui salon oficial pentru vip-uri, odata cu vizita in Romania a presedintelui american, Richard Nixon, din luna august a anului 1969.
In anul 1986 a fost inaugurata a doua pista, cu o lungime tot de 3.500 de metri si a fost implementat un nou sistem de balizaj. Capacitatea de prelucrare a ajuns la 35–40 de aeronave pe ora.
In 1992, Aeroportul Otopeni a devenit un membru cu drepturi depline al Consiliului Aeroportuar International.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

aeroport romaniei otopeni aeroportului baneasa baneasa mosie contesei
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2161 (s) | 34 queries | Mysql time :0.055908 (s)