News Flash:

Istoria celebrului OLTCIT, proiectul cu care Ceausescu a dat-o in bara! Povestea din spatele unui esec rasunator

12 Mai 2015
2633 Vizualizari | 0 Comentarii
Povestea autoturismelor Oltcit incepe in 1977, cand in urma unui parteneriat al tarii noastre, incheiat in 1976 cu producatorul francez de automobile Citroen, a inceput, la Craiova, constructia unei noi fabrici destinata producerii unui automobil de dimensiuni mici.

Procesul de fabricatie a fost conceput pe baza tehnologiei de varf a anului 1977, dar, din cauza unor intarzieri, productia a demarat abia la inceputul anilor ’80. Primele masini Oltcit au intrat in fabricatie in 1981, insa proiectul avea sa treaca prin mari dificultati. Astfel, la nivelul anului 1986, uzina din Banie producea mai putin de 10.000 de autoturisme, in loc de cele 120.000 preconizate. Asadar, dupa doar cativa ani de la punerea pe picioare a acestei uzine de la Craiova, rezultatele ei nu erau satisfacatoare pe plan comercial.

Caietul de sarcini impus de Citroën nu a fost indeplinit nici ca volum al productiei si nici din punct de vedere al calitatii. Aparent, autoturismul parea o masina economica sub raportul pretului si al consumului. Masina Oltcit s-a fabricat ani buni in Romania si, chiar daca a reprezentat o alternativa in preferintele romanilor, n-a avut niciodata succesul scontat, scrie Historia.

Vezi si Iata cum se fabrica Dacia 1100 - VIDEO


Dar haideti sa vedem ce "spune" istoria...

Numele noii masini era o combinatie intre cuvintele Oltenia si Citroen, iar sigla era un O de la Oltenia si un V intors, preluat din sigla Citroen. In acest parteneriat, francezii au adus licenta de fabricare, planurile si liniile de asamblare. De asemenea, a existat din partea franceza si angajamentul ca va cumpara produsul finit pentru a-l distribui in Franta, Austria, Belgia, Olanda si Italia, potrivit Agerpres

Vezi si Cum era promovata DACIA in anii ’70 - FOTO

Productia de masini a fost realizata in diferite versiuni. Modelul Club era echipat cu un motor de 1 129 cmc si cutie de viteze in 4 trepte. Ulterior s-au fabricat diverse variante ale modelului: Oltcit Club 11 RT, Oltcit Club 11 RM, Oltcit Club 12 TRS cu motor de 1 299 cmc si cutie de viteze cu 5 trepte, Oltcit Club 12 CS — model utilitar, camioneta cu bena in locul banchetei spate si al portbagajului, motor de 1 299 si o cutie de viteze in 5 trepte.

Modelul Special echipat cu motorul de Citroen Visa, de 652 cmc si aprindere electronica integrala, prindea o viteza maxima de 125 km/h.

Modelul Axel 12 TRS dotat initial cu motor de 1200 cmc, dar inlocuit ulterior cu un motor de 1 299 cmc si cutie de viteze in 5 trepte, a fost realizat exclusiv pentru export in Franta, Olanda, Belgia, Ungaria, Cehoslovacia, Polonia, Iugoslavia, Argentina, Uruguay, Paraguay, Ecuador, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Siria, Iordania, Egipt, Turcia, Bulgaria, potrivit www.istoricauto.ro.

Dupa 1989, productia continua sub numele Oltcit pana in 1991, cand numele este schimbat in Oltena si se schimba si sigla. Fabrica preia numele Automobile Craiova SA.

La sfarsitul anului 1994, se infiinteaza compania mixta — S.C. Automobile Craiova S.A. si grupul sud-coreean Daewoo. Aceasta fabrica a fost construita pentru producerea a mai mult de 100.000 de vehicule/an. Vehiculele Oltena se mai vand pana in 1996, iar ultimul model de Oltcit se vinde in februarie 1996, dupa care uzina incepe fabricarea de masini Cielo, Tico si Matiz.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

Galerie Foto

olcit2
autoturismelor oltcit citroen craiova romania citroen visa
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1812 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012742 (s)