News Flash:

Istoria pilotilor KAMIKAZE

25 Septembrie 2013
2162 Vizualizari | 0 Comentarii
Un avion de vanatoare japonez isi lua zoborul de pe un mic aerodrom militar improvizat din Filipine pe 15 octombrie 1944. Aparatul nu s-a mai intors niciodata inapoi in baza. Disparitia sa a fost insa anuntata chiar inainte de decolare.
Avionul a fost pilotat de capitanul Masafumi Arima, comandantul flotilei aeriene 26 a aviatiei imperiale nipone. Acest pilot curajos este considerat si astazi de multa lume ca fiind omul care a inventat tactica kamikaze deoarece el a efectuat primul atac de acest fel in timpul bataliilor din Pacific. Pana inainte de efectuarea misiunii sinucigase in numele Imperiului, mai multe cadre militare au incercat, fara succes, sa il faca pe Arima sa se razgandeasca. Cu putin timp inainte de a pleca in ultimul sau zobr si-a rupt gradele de pe umeri si a urcat senin in cabina avionului de vanatoare pentru a se intalni cu eternitatea, scrie frontpress.ro.
Sacrificiul sau a fost insa fara folos din punct de vedere militar deoarece nu a reusit sa isi prabuseasca avionul in nava de razboi americana USS Franklin din Golful Leyte. Cu toate acestea, gestul sau eroic de incercare disperata de amanare a infrangerii Japoniei a dat nastere unei lungi serii de tineri piloti kamikaze. Acestia au devenit adevarate legende ale celui de al doilea razboi mondial si numele lor au intrat cu glorie in istorie.
In vara anului 1944, marina militara japoneza era deja doar o umbra a puterii combatante de odinioara iar avioanele de vanatoare imperiale au deveit depasite atat din punct de vedere tehnic cat si numeric de catre aparatele de zbor americane. Dupa pierderile grele suferite in bataliile Insulelor Solomon, Midway, Rabaul si cele din Filipine, in urma carora si-au pierdut viata 400 de piloti, Japonia a inceput sa dispuna de un numar tot mai redus de cadre cu experienta. Ca urmare a acestei situatii tragice, vice-amiralul Takijiro Onushi a ajuns sa-si dea seama ca noii recruti, slab pregatiti din punct de vedere militar si cu putine ore de zbor la activ, vor pieri cu sutele fara a cauza pierderi inamicului daca vor ataca in mod traditional. Astfel acesta a decis formarea unei unitati speciale ce avea sa indeplineasca misiuni sinucigase, unitate numita Forta pentru Atacuri Speciale – Kamikaze.
Pentru a pilota un avion incarcat cu explozibil direct intr-o tinta inamica nu era nevoie de multa experienta de zbor. Imediat dupa crearea noii unitati, 24 de piloti studenti s-au oferit voluntari, constienti ca vor muri pentru gloria imparatului si a tarii. Acestia au format patru sub-unitati denumite: Shikishima (un nume poetic pentru Japonia), Yamato (Spiritul Imperiului), Asahi (Soarele Rasare) si Yamazakura (Inflorirea Ciresului de Munte). Aceste denumiri au fost inspirate dintr-un poem patriotic scris de clasicul japonez Motoori Norinaga. Si cuvantul Kamikaze este ales simbolic, in limba japoneza insemnand “Vant Divin”, asa fiind denumit initial taifunul care a salvat Japonia de invazie, distrugand flota mongola in 1281. Insa toate aceste misiuni au fost efectuate oficial sub denumirea grupului “tokubetsu kogeki tai”, traducerea exacta fiind “unitate pentru atacuri speciale”.
In toata Japonia au luat imediat fiinta mai multe scoli de antrenare a pilotilor kamikaze. Acestor voluntari nu li se predau deloc tehnici de aterizare, de navigatie sau de folosire a statilor radio. La aceste scoli aveau loc ocazional si ceremonii solemne de inaltare de rugaciuni pentru familiile pilotilor. Toti tinerii voluntari primeau onoruri si decoratii militare, inclusiv sabii de samurai.
Doar in timpul bataliilor pentru Filipine au avut loc 450 de misiuni kamikaze. 210 dintre aparatele de zbor si-au atins tinta si 179 s-au reintors din misiune, din diverse motive tactice sau tehnice, pentru a fi folosite in alte atacuri.
In timpul bataliei de la Okinawa, au fost folosite in aceste misiuni bombele-racheta Yokosuka MXY7 Okha. Aceste aparate erau practic rachete ghidate spre tinta de cate un pilot inghesuit in interior si erau transportate pana la 20-30 de kilometri de tinte de catre bombardierele nipone. Odata ajunse aproape de inamic erau lansate de la o altitudine de aproape 8.000 de metri. Viteza redusa a bombardierelor care ajutau la indeplinirea acestor misiuni a facut ca aceste aparate de zbor sa fie foarte vulnerabile, fiind des interceptate de avioanele de vanatoare inamice si lovite de tunurile anti-aeriene ale navelor de razboi. Un alt inconvenient era si manevrabilitatea scazuta cand se atingea viteza de atac a acestor bombe-rachete kamikaze.
In batalia de la Okinawa, Japonia a folosit 74 de astfel de masinarii sinucigase ghidate de voluntari, rezultatul obtinut fiind un singur distrugator american scufundat si avarierea altor patru nave de razboi. Cu toate acestea, impactul psihologic a fost masiv, starnindu-se panica in randul marinarilor inamici. Apogeul acestor atacuri a venit insa in data de 6 aprilie 1945, tot in cadrul bataliei pentru Okinawa, atunci cand randuri nesfarsite de avioane au efectuat sute de atacuri. Operatiunea s-a numit Kikusui (Crizantema Plutitoare).
Pana la sfarsitul celui de al doilea razboi mondial, aviatia marinei japoneze a dat 2.525 de piloti kamikaze in timp ce fortele aeriene au dat 1.387 de voluntari. Conform rapoartelor oficiale japoneze, in urma acestor misiuni au fost scufundate 81 de nave inamice si avariate alte 195. Aceleasi cifre arata ca 80 de procente din pierderile sufeite de marina Statelor Unite ale Americii in ultima faza a razboiului din Pcific s-au datorat atacurilor kamikaze.
Pe de alta parte, statisticile fortelor aeriene americane, arata ca aproximativ 2.800 de piloti kamikaze au scufundat 34 de nave si au avariat alte 368 in timpul conflagratiei mondiale. In urma acestor atacuri si-au pierdut viata 4.900 de marinari americani si au fost ranite alte 4.800 de persoane.
Dar pana la urma aceste acte disperate de a salva Imperiul nipon de la infrangerea totala nu si-au atins scopul, in ciuda curajului tinerilor voluntari. Vice-amiralul Takijiro Onishi, omul din spatele organizarii primei unitati kamikaze, s-a sinucis la putin timp dupa capitularea Japoniei. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

avion vanatoare filipine masafumi arima kamikaze
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1699 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018793 (s)