News Flash:

Lucruri inedite despre marele Traian Vuia

18 Martie 2015
616 Vizualizari | 0 Comentarii
Traian Vuia a fost pasionat de mic copil de zbor. Vuia a dovedit inca din clasele primare o atractie pentru mecanica aplicata si fizica. Avea zece ani cand a dezvoltat o pasiune pentru zmeie: urmarea atent detaliile lor si construia continuu altele mai performante.

La liceu incepe sa explice ce se petrece in jurul aparatului si fortele care actioneaza la lansarea si mentinerea lui in aer si cum isi mentine echilibrul.

Dupa ce a absolvit liceul, Vuia a plecat la Budapesta unde s-a inscris la Politehnica, sectia mecanica. Lipsurile financiare il determina sa se inscrie la Drept, astfel ca incepe practica la birourile de avocatura din Banat pentru a-si asigura existenta.

In 1901 isi ia doctoratul in Stiinte Juridice si se intoarce la Lugoj pentru a continua marea sa pasiune: zborul uman! Incepe construirea primului aparat de zbor, numit aeroplan-automobil, dar din cauza lipsei banilor nu duce proiectul la bun sfarsit, astfel ca decide sa plece la Paris in iulie 1902.

Vezi si Primele experimente ale lui Traian Vuia

VICTOR TATIN II SPUNE CA ESTE IMPOSIBILA IDEEA SA.

Traian Vuia se duce la Victor Tatin, un cunsocut teoretician care construise in 1879 un model experimental de aeroplan. Acesta ii transmite ca este imposibila ideea sa, intrucat are nevoie de un motor adecvat. Nu renunta si trimite proiectul Academiei de Stiinte de la Paris, in care prezenta posibilitatea de a zbura cu un aparat de zbor mai greu decat aerul, cat si procedura de decolare.

Vezi si Povestea memorabilului avion Vuia I

In 1903 se inscrie pentru un brevet, acordat pe 17 august in acelasi an, pentru aeroplan automobil, iar in 1904 incepe sa construiasa un motor, inventie personala, obtinand in acelasi an un brevet si pentru aceasta inventie. In februarie 1905 termina partea mecanica a aeroplanului, iar in decembrie ii monteaza motorul. Aparatul de zbor este numit Vuia I, cu o greutate de 250 de kg, un motor de 20 CP si o suprafata de sustinere de 14 mp.

PRIMELE EXPERIMENTE.

In 1905 incepe primele experimente, fara aripi, pentru a capata experienta in manevrarea aparatului de zbor. Pe 18 martie 1906, in Montesson, langa Paris, aparatul Vuia I a zburat pentru prima data! Dupa ce a accelerat pe o distanta de 50 de metri, aparatul s-a ridicat la o inaltime de aproape un metru, zburand pe o distanta de 12 metri, apoi a aterizat!

Publicatii din SUA, Franta si Marea Britanie au umplut paginile cu laude la adresa romanului care a realizat primul zbor cu un aparat mai greu decat aerul, cu mijloace propriii de decolare, propulsie si aterizare.

Vuia nu s-a oprit aici, brevetand in 1925 un generator de abur, dar si doua elicoptere intre 1918 si 1922.  Pe 3 septembrie 1950, Vuia s-a stins din viata la varsta de 78 de ani, la Bucuresti, fiind inmormantat la cimitirul Bellu.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

traian vuia liceu politehnica zborul uman victor tatin
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2217 (s) | 23 queries | Mysql time :0.075281 (s)