News Flash:

Manfred von Richthofen, un adevarat as al duelurilor aviatice

17 Septembrie 2013
1510 Vizualizari | 0 Comentarii
Manfred Albrecht Freiherr von Richthofen, s-a nascut la data de 2 mai 1892 in Breslau, (azi Polonia), el fiind al doilea fiu, din cei patru copii ai ofiterului de cavalerie Albrecht Freiherr von Richthofen (1859-1920) si a Kunigundei nascuta „von Schickfus si Neudorff” (1868-1962). El a fost unul din urmasii maresalului prusac renumit Leopold von Anhalt-Dessau. Surorile si fratii lui Manfred au fost Lothar (1894-1922), Bolko (1903–1971) si Elisabeth, numita Ilse (1890–1963).
La varsta de 9 ani familia se muta la Schweidnitz (azi Świdnica, Voievodatul Silezia de Jos). Tanarul Manfred se intereseaza din frageda copilarie de calarie si vanatoare. In anul 1911 se inroleaza ca si cadet in regimentul unu de ulani din Prusia, „Regiment Kaiser Alexander III. von Russland”.
La izbucnirea primului razboi mondial el a fost ca ofiter pe ambele fronturi de est si de vest. Manfred von Richthofen este fascinat de aviatie, el va fi insarcinat in 1915 ca observator si culegerea datelor cu privire la rezultatele bombardamentelor al aviatiei germane pe frontul de est. Ulterior va urma cursul de pilot, ca in 1916 sa piloteze un avion din escadronul „ Jagdstaffel (Jasta) 2”, fiind sub comanda lui Oswald Boelcke. Primul lui raid a avut loc la 17 septembrie 1916 asupra orasului Cambrai din Franta. Manfred von Richthofen a fost un strateg iscusit care a preluat de la instructorul sau cu succes asanumitul „Dicta Boelcke” tactica militara in arta zborului care prescria:
- asigura-ti avantajele de partea ta ca - viteza de zbor - inaltime - pozitie in asa fel ca intotdeauna in timpul atacului sa ai soarele in spate care orbeste adversarul.
- daca ai inceput un atac du-l pana la sfarsit.
- trage cu mitraliera numai atunci cand il ai clar in vizor si in apropiere pe adversar
- nu lasa niciodata adversarul din ochi
- cand esti atacat in picaj nu fugi ci zboara in intampinarea lui
- nu intra pe teritoriu inamic, risti in timpul luptei sa fii impuscat de pe pamant
- atacul sa fie efectuat in principiu numai grupat, o grupa fiind formata din 4 - 6 avioane
Aceste principii l-au ajutat pe Manfred sa ajunga un as in arta zborului, printre pilotii inamici doborati de el se numara cateva nume renumite ca englezul Lanoe Hawker. Dupa raidul 18 Manfred este decorat cu ordinul Pour le Mérite ce mai inalta distinctie militara prusaca.
Dupa moartea pilotilor germani in 1916 „Max Immelmann” si „Oswald Boelcke”, Manfred von Richthofen este primul pe lista pilotilor germani, se spune ca englezii ar fi pus un premiu de 8.000 de lire sterline pentru cel care reuseste sa-l doboare si sa-i captureze avionul. In lunile cand Manfred are sub comanda escadronul „Jasta 11”, englezii sufera pierderi insemnate singur Manfred a doborat 20 de avioane inamice. Escadronul lui a avut un aport insemnat la pierderile din aprilie 1917 luna numita de britanici „bloody april“ (sangeroasa aprilie). Media de supravietuire a unui pilot englez scazand de la 295 la 92 ore de zbor. Sub comanda lui Manfred sunt puse 4 escadroane, escadronul 4, 6, 10 si 11. In iulie 1917 Manfred a fost ranit grav la cap, si trebuie sa aterizeze fortat, fiind pentru o perioada scurta orb, aceasta rana de care nu s-a vindecat niciodata a lasat urme.
Se spune ca avionul lui rosu ar fi devenit legendar, fiind considerat de unii un avion care nu poate fi doborat. La 21 aprilie 1918 are loc o lupta aeriana cu escadronul 209 RAF, condus de canadianul „Arthur Roy Brown”. Manfred von Richthofen urmarea avionul inamic a lui „Wilfrid May”, iar canadianul vine in ajutorul lui May. In focul luptei, Manfred von Richthofen nu va respecta unul din punctele dictonului intructorului sau de a nu trece pe teritoriul inamic. El va fi omorat de o impuscatura care a fost controversata, cauza controversei fiind cui ii revine cinstea de a reusit doborarea „Baronului rosu”, aviatorului canadian sau artileriei antiaeriene australiene. Azi dovezile atesta faptul ca Manfred von Richthofen a murit din cauza unei hemoragii interne cauzata de o impuscatura de jos, de la sol. La 21 aprilie 1918 a fost imormantat de britanici cu tot onorul militar, lucru care reflecta respectul acordat pilotului cazut, care in timpul carierei sale militare a avut 80 de victorii confirmate in luptele aeriene.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

polonia aviatie avion agdstaffel 2
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2369 (s) | 34 queries | Mysql time :0.106125 (s)