News Flash:

Mari controverse de la Vatican

28 Ianuarie 2014
1253 Vizualizari | 0 Comentarii
Monseniorul Balducci a scris mai multe carti, inclusiv bestsellerul “Il Diavolo” (diavolul) care a ajuns la cea de a 14-a imprimare in editie hardcover. Incepand din 1995, el a fost un oaspete obisnuit al televiziunii italiene de stat Rai Due, unde a facut mai multe declaratii cu privire la fenomenul OZN. La cel putin cinci emisiuni de la acest post de televiziune, ca si in alte interviuri, el a afirmat ca fenomenul contactelor cu civilizatiile extraterestre este real si compatibil cu teologia in intelesul bisericii catolice. In acelasi sens a vorbit si la congresele OZN de la Acapulco si San Marino
Unul dintre articolele sale fundamentale, scris in 2001 in italiana, a fost tradus de mai multe ori in engleza si difuzat in circuitul celor interesati de problematica OZN, prin grija cercetatorului german Michael Hesemann sau a reputatului ufolog american Richard Boylan, caruia Balducci i-a dat personal acest articol in 2002. Lucrarea sa este prima luare de atitudine detaliata, a unui important teolog romano-catolic, asupra fenomenului OZN. Mai mult decat atat, ea demonstreaza gradul de deschidere al Bisericii Romano-Catolice in aceasta chestiune si poate fi considerata prima declaratie complexa si pozitiva facuta vreodata in ceea ce priveste realitatea fenomenului OZN/extraterestri, din partea unui reprezentant important al unei religii majore din lume. Cu cei peste un miliard de credinciosi, Biserica Romano-Catolica este intr-adevar cea mai mare comunitate religioasa de pe Pamant, potrivit 2012en.ro.

Vezi si Ce au descoperit restauratorii de la Vatican intr-o pictura din Capela Paulina 
Dupa declaratiile lui Balducci, luari de atitude pozitive cu privire la acest subiect au avut si Dalai Lama (pentru budismul tibetan), mai multi rabini evrei in Israel si, in 2001, autoritati musulmane din Turcia. Prin urmare, se poate spune, nu doar ca OZN-urile nu sunt “nicio problema” pentru cea mai mare confesiune crestina, dar ele nu par sa fie nici pentru alte religii ale lumii. 
Rezumam in continuare fragmente din lucrarea lui Balducci. 
De-a lungul ultimilor 150 de ani au capatat o raspandire si o frecventa tot mai mare, doua tipuri de manifestari si fenomene, foarte diferite intre ele, dar amandoua deosebit de interesante, controversate si fascinante: spiritismul si ufologia, impartind opinia publica in doua atitudini radical diferite: sau totul este real, sau totul este fals. 
In ceea ce priveste spiritismul, exista pentru el multe marturii de-a lungul secolelor. In 1847, cu surorile Fox in Hydesville (New York), practicarea lui a revenit in atentia generala si s-a raspandit rapid in mai multe tari. Foarte curand s-a avansat o explicatie pentru fenomenele legate de astfel de practici, explicatie acceptata chiar si de unii oameni de stiinta: cauza ar fi sufletele dezincarnate ale celor morti. Aceasta explicatie a fost numita ipoteza spiritista, careia teologii i-au opus curand asa-numita ipoteza demonica. Abia la sfarsitul secolului al XIX-lea s-au facut primele incercari de a cauta o explicatie naturala, si in cele din urma, in 1922, volumul masiv al omului de stiinta francez Charles Richet, Traité de Mčtapsychique, a inaugurat oficial asa-numita “metapsihica”, mai bine cunoscuta, in zilele noastre, sub numele de “parapsihologie”. 

Vezi si LOCURILE SECRETE din Vatican
Cand am inceput cu studiile mele demonice si metapsihice, prin 1950 – scrie Balducci – m-am trezit intr-o perioada cand, pana in urma cu doua decenii, s-a negat existenta fenomenelor spiritiste (si nu doar de catre unii oameni de stiinta, ci si de cercuri largi ale opiniei publice), dar care, in acelasi timp, a oferit cele mai abundente cazuri de metapsihica. 
Primii pasi spre ufologie 
Acelasi lucru este valabil, de cateva decenii, in ceea ce priveste ufologia. Dupa aceasta premisa – spune Balducci – ajungem la subiectul nostru, pentru care am doua precizari extrem de scurte: 
- Acronimul OZN (obiect zburator neidentificat), este folosit aici intr-un sens mai larg, incluzand si existenta fiintelor vii de pe alte planete. 
- Scopul interventiei mele este sa subliniez ca trebuie sa existe ceva real in aceste fenomene si sa arat ca acest lucru nu contrasteaza deloc cu religia crestina, fiind acceptat chiar de teologi. 
Balducci isi imparte discursul in trei puncte: 
1. Ceva real trebuie sa existe. 
2. Consideratii teologice cu privire la posibilitatea ca alte planete sa fie locuite. 
3. Unele marturii atesta acestea. 
4. In privinta fenomenului OZN, afirmatia ca ceva real trebuie sa existe provine din considerente fundamentale, bazate pe bun simt, pe rationalismul uman si pe un curs normal si posibil al vietii noastre, luand in considerare nu doar aspectele individuale si sociale, dar si pe cele religioase. 
De fapt, in zilele noastre exista o cantitate mare (si in continua crestere) de marturii privind asa-numitele farfurii zburatoare sau nave spatiale si existenta extraterestrilor, iar printre acestea exista unele provenind de la persoane de incredere, educate si care initial erau sceptice. Exista deja sute de mii de martori oculari din lume care sustin ca au vazut OZN-uri cel putin o data. Exista si multe marturii, chiar daca intr-un numar mai mic, din partea asa-numitilor contactati. Daca luam in considerare acest lucru, pare imposibil sa negam, la un nivel rational, ca fenomenul este real. Un comportament totalmente sceptic nu se poate justifica, pentru ca se situeaza a priori impotriva unei prudente elementare sugerata de bunul simt. 
Ne-am putea gandi ca acest mare numar de marturii ar putea fi cauzate de iluzii, halucinatii sau sugestie intensa. In alte cazuri, ar putea fi cauzate de efecte luminoase ori fenomene atmosferice, cum ar fi anumiti nori sau fulgerele globulare. Puteau fi luate drept OZN-uri anumite tipuri de avioane de forma rotunda, care se stie ca au fost construite in Statele Unite ale Americii in timpul asa-numitului Razboi Rece (de asemenea, este cert ca si Rusia a construit avioane de acest tip). Toate acestea au promovat, dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, ideea ca farfuriile zburatoare n-ar fi nimic altceva decat noi inventii, cu scop militar, evident secrete. 
Vezi si EVENIMENT ISTORIC la Vatican
Probe despre activitati misterioase 
Dar aceste explicatii si consideratii nu pot explica intregul numar de marturii si amploarea fenomenului OZN. Criticile cele mai severe ar putea reduce in mare masura acest numar, dar nu vor putea niciodata sa elimine toate observatiile. Trebuie sa ne amintim ca, in mai multe tari, exista locuri, organizatii si asociatii care colecteaza si inregistreaza probe si marturii, pentru a fi examinate si studiate de experti si oameni de stiinta, dupa care intregul set este este impartit in fenomene explicabile si inexplicabile. In Franta este renumita asociatia SEPRA, in Italia exista CUN (Centro Ufologico Nazionale), avand deja 36 ani de existenta s.a.m.d. 
Balducci mai adauga o consideratie pe care a lasat-o la urma, special pentru a sublinia mai bine importanta ei. Anume, ca o neincredere generalizata, sistematica si totala in realitatea fenomenului OZN ar slabi si ar distruge valoarea marturiei umane, cu consecinte grave si imprevizibile. De fapt – spune el – marturia este o forma de comunicare a increderii in partenerul nostru. Sa ne imaginam ce s-ar intampla in viata individuala si sociala in cazul in care marturia umana si-ar pierde valoarea si impreuna cu ea, credinta. Acestea sunt esentiale pentru viata de zi cu zi, dar in particular pentru viata religioasa. De fapt, religia crestina se bazeaza pe marturia umana, Revelatia Divina fiind un fapt istoric, relatat prin marturii. 
In 1937 teologul iezuit Herbert Thurston a scris in acest sens: “Din punct de vedere logic, crestinii, care accepta minunile si alte episoade legate de Evanghelie nu pot respinge in mod incapatanat marturiile repetate ale unor martori moderni si de incredere care descriu ceea ce au vazut cu ochii lor… Tot sistemul nostru apologetic se bazeaza pe credinta in Adevarul spus in Evanghelie” (Biserica si Spiritismul, Milano, 1937, pp.179). “Demolarea sistematica si discreditarea marturiei umane privind date factuale simple mi se pare contrara, in principiu, cu credinta in seriozitatea istorica a Evangheliei, si in mod indirect, cu orice credinta in Revelatia Crestina” (op. cit PP 157.). 
Balducci considera ca ar trebui sa excludem ca ingerii folosesc nave spatiale, intrucat sunt fiinte spirituale, care pot fi oriunde doresc sa fie, iar in cazurile rare in care ei se arata, nu au dificultati sa-si asume o forma vizibila. Acest lucru ar fi valabil si pentru spiritele celor morti. Sfanta Fecioara, in putinele cazuri in care am putea lua in considerare ca a fost in contact cu persoane umane, alege moduri foarte diferite. In privinta diavolilor, acestia sunt conectati, in activitatea lor, la Dumnezeu si astfel sunt impiedicati sa-si exprime ura lor teribila si malefica in privinta oamenilor. Sfantul Augustin scria: “Daca diavolul ar putea sa faca ceva din initiativa sa, nicio singura fiinta vie nu ar ramane pe Pamant” (ML 37, 1246). Balducci evoca si pe Sfantul Buenaventura: “Cruzimea demonului este atat de mare, incat ne-ar inghiti in orice moment, daca nu ne-ar pazi protectia divina” (Diaeta salutis, Tit. 7 C.1, Verona 1748, p. 183). 
Prin urmare, atunci cand vorbim despre extraterestri, trebuie sa ne gandim la fiinte ca noi, sau eventual si la alte tipuri de fiinte vii, care pot avea, asociat partii lor spirituale, un corp mai evoluat decat in cazul oamenilor. In ceea ce priveste aspectul teologic si biblic al acestei probleme, Balducci evoca trei consideratii: 
1) Existenta altor planete locuite este ceva posibil. In Biblie nu se mentioneaza aceasta varianta dar ea nici nu este exclusa, deci ramane posibila, daca ne gandim ca atotputernicia si intelepciunea lui Dumnezeu nu au limite. 
2) Mai mult, existenta altor planete locuite este chiar credibila. De fapt, e semnalata o mare diferenta intre ingeri, fiinte spirituale, si noi, cei compusi din spirit si materie, deci suflet si trup. Un suflet nu poate actiona daca nu foloseste trupul ca pe un instrument, ceea ce face ca patimile si viciile capitale sa influenteze sufletul, facand persoana umana atat de fragila si mai devotata raului decat binelui. Prin urmare, este credibil ca in aceasta distanta enorma intre noi si ingeri sa existe si fiinte care, au un corp mai perfect, deci sufletul lor este mai putin influentat de actiunile lor. 
Un alt argument este luat din scopul creatiei, sau, daca vreti, din slava lui Dumnezeu, un concept pe care-l puteti gasi de mai multe ori in Biblie. De exemplu, Psalmul 18 incepe prin a spune: cerul canta slava lui Dumnezeu. Dar numai o persoana umana este in masura sa exprime o astfel de slava catre Dumnezeu, intr-un mod constient, intrucat are inteligenta si liber arbitru. Tocmai pentru aceasta, mai multi teologi spun ca nu este doar posibil, ci e chiar credibil, ca in spatiile indepartate si inaccesibile pentru oameni si instrumentele sale stiintifice, sa existe alte fiinte capabile sa cunoasca pe Dumnezeu ca pe Creatorul lor, si care il slavesc, considerand ca lumile lor reprezinta Creatia Lui. 
Inteligente superioare credibile 
Preotul jezuit Domenico Grasso, profesor de teologie la Universitatea Pontificala Gregoriana scria astfel: de ce toata perfectiunea pe care Dumnezeu a raspandit-o in Univers ar trebui sa fie tinuta ascunsa fara a-i canta slava lui Dumnezeu? Cine scrie o carte stiind ca aceasta nu va fi citita de nimeni, sau cine picteaza un tablou pentru a-l ascunde de ochii oricarui privitor? 
3) Dincolo de a fi ceva posibil si credibil – continua Balducci – as considera existenta unor inteligente de pe planete ca pe ceva de dorit. Intr-un viitor, chiar daca foarte indepartat, acesti locuitori evoluati, superiori noua, ne-ar putea fi foarte utili, in special in calea noastra spirituala. De fapt, ei puteau chiar sa ne protejeze si sa ne ajute, inca de mult timp. 
Daca exista cu adevarat fiinte inteligente pe alte planete, ar fi usor de inteles cum sa se concilieze existenta lor cu mantuirea infaptuita de Hristos. Asa cum spune Sf. Pavel (cf. Coloseni 1, 16-17), “pentru ca ‘ntru El au fost zidite toate, cele din ceruri si de pe pamant, cele vazute si cele nevazute, fie Tronuri, fie Domnii, fie Incepatorii, fie Stapanii. Toate pentru El si prin El s’au zidit si El este mai inainte decat toate, si toate ‘ntru El se tin impreuna”. Prin urmare, nu exista lumi, fara o trimitere la El. Deci Biblia ne poate asigura ca Hristos, ca Intrupare a Cuvantului, are o influenta totala asupra tuturor planetelor locuite posibile. “Caci in El a binevoit Tatal sa salasluiasca toata plinatatea, si prin El pe toate ‘ntru El sa le impace, fie cele de pe pamant, fie cele din ceruri, pace facand prin El, prin sangele crucii Sale” (Coloseni 1, 19-20). Si in liturghiile crestine, Hristos este amintit ca Regele Universului, subliniindu-se universalitatea imparatiei Sale. In privinta marturiilor in favoarea posibilitatii altor lumi locuite in Univers, Balducci citeaza cateva dintre multele declaratii interesante, facute atat de oameni de stiinta laici, cat si de teologi si slujitori ai lui Dumnezeu calificati pentru beatificare sau canonizare. 
Astfel, marele om de stiinta francez Charles Richet (1850-1935), care a fost, printre altele, un materialist, scria: “Avem oare dreptul sa pretindem, doar pentru ca asa spun simturile noastre limitate si inteligenta noastra minata de greseli, ca omul este singura fiinta inteligenta in acest imens Cosmos?… Faptul ca exista si alte forte intelectuale, diferite de ale noastre, este nu doar posibil, dar chiar extrem de probabil. Este chiar sigur… Ar fi absurd sa se pretinda ca suntem singura inteligenta din natura… Existenta acestor fiinte nu poate fi dovedita, dar probabilitatea existentei lor este evidenta”. (Traité de Mčtapsychique, Paris 1922, pp. 787-788). 
Exegetii articolului lui Balducci adauga si faptul ca, atunci cand Papa Ioan Paul al II-lea a vizitat parohia St. Inocenzo, a fost intrebat de un copil daca exista extraterestri. Papa a raspuns “tine minte intotdeauna. Ei sunt copiii lui Dumnezeu, la fel cum suntem si noi”… 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

monseniorul balducci carti il diavolo ozn san marino michael hesemann
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1797 (s) | 34 queries | Mysql time :0.023979 (s)