News Flash:

Misteriosul caz din Muntii Retezat (1991)

6 Ianuarie 2014
3657 Vizualizari | 0 Comentarii
In noaptea de 13 spre 14 august 1991, un avion I1-18, cu un echipaj de noua oameni, s-a prabusit in Muntii Retezat in timpul unui zbor Bucuresti-Timisoara. Nu au fost supravietuitori. In noaptea respectiva, in zona Muntilor Retezat nu se inregistrasera fenomene atmosferice deosebite. Dupa aproape un an, s-a ajuns la concluzia ca de vina a fost nu vreo defectiune tehnica, ci lipsa totala de orientare a echipajului, care calculase eronat timpii partiali de parcurs pe tronsonul Otopeni-Deva. Eroarea a fost estimata la 10 minute, ceea ce corespunde unei abateri de 50-60 de kilometri de la ruta stabilita.
Rezumand cele relatate de Ion Hobana in volumul Observatori credibili, relatari incredibile, in noaptea de 4 august 1991, ora 12, salvamontistul Martin Domokos, care frecventa Masivul Retezat de treizeci de ani, colegul sau George Resiga, impreuna cu cinci turisti, au plecat de la cabana Pietrele, de pe valea Stanisoarei, spre baza Salvamont de langa lacul Bucura, ducand alimente necesare pentru cateva zile. Mergand foarte incet, au inceput sa urce spre Saua Bucurei abia dupa ce se intunecase.
Patru turisti o luasera inainte, dar au vazut o lumina puternica, undeva in spate si s-au oprit, sa-i intrebe pe cei ramasi in urma de ce au semnalizat. Ceilalti au raspuns ca nu semnalizasera. Si-au continuat drumul impreuna si, mai aproape de Saua Bucurei, au vazut cu totii o lumina care se deplasa destul de repede, pe Saua Pietricelele. Crezand ca e un turist ratacit, au inceput sa strige si sa agite lanternele aprinse. Lumina, a carei traiectorie initiala era liniara, a inceput sa se deplaseze in zigzag, iar viteza ei a crescut. Era limpede ca nu putea fi vorba de un om. Fetele din grup s-au speriat si au incercat sa fuga.
Lumina, de culoare rosie, s-a apropiat pana la cateva zeci de metri si Domokos a strigat spre ea: „Prieteni, veniti incoace!”. Lumina a stationat putin, apoi s-a intors catre Valea Rea. Reluandu-si urcusul, membrii grupului au observat spre Valea Rea, o lumina de un alb intens. Apoi o alta, de un albastru pal. Dupa cateva minute, au ajuns pe Saua Bucurei. De acolo se vedeau o multitudine de puncte luminoase verzi, albastre, turcoaz (aceasta era culoarea dominanta) dar si galben-rosiatice si roz, scrie revistamagazin.ro.
Ele au luat mai intai forma unui ovoid, situat in partea de sus dreapta a Vaii, apoi s-au transformat intr-un cilindru bine conturat; au urmat un paralelipiped cu toate laturile luminate, un triunghi si o... inima uriasa. In ultimul stadiu al observatiei, cei sapte au avut impresia ca se afla intr-un avion, zburand noaptea, la mica inaltime, deasupra unui oras feeric luminat, cu bulevarde, strazi, intersectii. George Resiga, folosind un binoclu puternic, a observat ca fiecare lumina avea forma unui disc, cu un hublou fosforescent. La un moment dat puzderia de lumini si-a schimbat configuratia, transformandu-se intr-un fel de pista de aterizare vazuta dintr-o parte...
A doua zi dimineata postul de radio Romania a transmis stirea ca un OZN a fost observat deasupra Dunarii, la Portile de Fier. Cele petrecute la 4 august 1991 nu au fost singurele observate in Masivul Retezat. Cei doi salvamontisti sunt martori absolut credibili. Ion Hobana se intreba daca nu cumva metamorfozele geometrice aveau o semnificatie anume, daca nu cumva constituiau un mesaj adresat celor sapte drumeti de catre emisarii unei alte civilizatii.
In literatura se cunosc cazuri asemanatoare. Astfel, un avion de transport C-54 care zbura la 10 februarie 1951 de la Keflavik, Islanda, spre Statia Aeronavala Argentia, Newfoundland, sau un Super-Constellation, aflat, in 1958, la o altitudine de 6.000 de metri, indreptandu-se catre Gander, Newfoundland, au zarit sub ei o ingramadire de lumini, asemanatoare unei localitati, desi se aflau deasupra Oceanului Atlantic. Si Goethe scria, in Poezie si Adevar, ca vazuse un astfel de fenomen intr-o noapte, pe fundul unei cariere parasite.
Mihaela Muraru-Mandrea, care a investigat si ea cazul din Retezat, a subliniat starea neobisnuita de euforie care a cuprins grupul, provocat poate de o „ionizare organica” pe care o pot induce fenomenele luminoase de tip OZN. Cumva, pierderea totala a orientarii, despre care vorbeste raportul comisiei de ancheta a tragediei aviatice din noaptea de 13 spre 14 august 1991, sa poata fi pusa pe seama unei astfel de stari? Sau, crezand ca se afla aproape de Timisoara, sa fi vazut pilotii „orasul” cu „pista de aterizare” si sa fi hotarat sa coboare, lovindu-se de stanci? Iata niste intrebari care vor ramane definitiv fara raspuns.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

avion s-a prabusit muntii retezat
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1632 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019584 (s)