Oamenii de Neanderthal traiesc printre noi. Iata dovada

19 Decembrie 2013
Oamenii de stiinta au descoperit ca multi dintre noi avem gene care au apartinut acestuia, ba chiar intr-un suprinzator procentaj de 4%. Descoperirea a socat multi experti, pana acum crezandu-se ca omul de Neanderthal nu a avut nicio contributie sau foarte putina in mostenirea noastra genetica, relateaza BBC.
Concluzia a aparut dupa studierea genomului omului de Neanderthal, descoperindu-se ca intre 1 si 4% dintre genele oamenilor din Eurasia vin de la omul de Neanderthal.  Genele omului de Neanderthal au fost gasite atat in ADN-ul oamenilor din Europa, cat si in al celor din Asia si Oceania. "Nu a disparut complet. In unii dintre noi ei continua sa traiasca", a explicat profesorul Svante Paabo de la Institutul Max Planck din Germania.
Echipa pe care el a condus-o impreuna cu Richard Green de la Universitatea din California si cu David Reich de la Facultatea de medicina din Harvard a comparat materialul genetic colectat din oasele a trei oameni din Neanderthal cu cel prelevat de  la cinci oameni din zilele noastre.
Concluziile lor, publicate vineri in revista Science, stabilesc o relatie intre oamenii din Neanderthal si oamenii moderni care traiesc in afara Africii, a precizat Paabo.
Ea sugereaza ca incrucisarile au avut loc in Orientul Mijlociu, unde oamenii din Neanderthal si reprezentantii Homo Sapiens au trait concomitent in urma cu mii de ani, a adaugat el.
Reprezentantii Homo Sapiens sunt originari din Orientul Mijlociu si s-au dispersat apoi in alte regiuni ale lumii. O relatie genetica cu omul din Neanderthal a fost stabilita pentru populatiile din Europa, din China si din Papua-Noua Guinee, dar nu si pentru populatiile din Africa.

gene neanderthal