News Flash:

Oratoriul Patimile dupa Matei de Bach cu peste 120 de muzicieni pe scena Ateneului Roman

23 Februarie 2018
494 Vizualizari | 0 Comentarii
Orchestra Romana de Tineret

Orchestra Romana de Tineret sub bagheta lui Cristian Macelaru ofera publicului bucurestean un concert extraordinar in seara de 4 martie 2018, de la ora 19.00, la Ateneul Roman. In program se va afla impresionantul oratoriu Patimile dupa Matei de Bach, la a carui interpretare isi vor mai da concursul Corul de camera Preludiu pregatit de Voicu Enachescu, Corul de Copii Radio pregatit de Voicu Popescu si solistii Nicholas Phan - tenor, Rodica Vica - soprana, Antonela Barnat – mezzo-soprana, Cristian Hodrea – bas, Iustinian Zetea – bas. Pe scena Ateneului se vor afla peste 120 de muzicieni.

Evenimentul este al doilea de acest tip propus de Cristian Macelaru si Orchestra Romana de Tineret dupa concertul din decembrie 2016 cu impresionantul oratoriu Messiah de Georg Friedrich Haendel. Patimile dupa Matei de J. S. Bach reprezinta insa cea mai mare provocare de acest tip pentru Orchestra Romana de Tineret.

In primii ani ai cantoratului de la Leipzig, Bach a compus cu precadere cantate religioase, dar si Oratoriul de Pasti si Magnificat. Aceasta perioada a fost incununata de Patimile dupa Matei, interpretate in prima auditie in 1729, in Vinerea Mare.Din cele 4 Patimi scrise de J.S. Bach care au ajuns pana in zilele noastre, Patimile dupa Ioan si Patimile dupa Matei, datate in 1723, respectiv in 1729 raman cele mai cunoscute. Acestea pot fi asemanate cu niste cantate de mari dimensiuni, in care recitativul ocupa un loc foarte important, la baza intrigii stand textul Evangheliei. In aceste veritabile drame sacre, Bach se arata a fi un extraordinar om de teatru. Patimile dupa Matei, pe un libret de Picander, apeleaza (in original) la cel mai mare numar de interpreti pe care i-a utilizat Bach vreodata: doua coruri (si cor de copii), doua orchestre, doua orgi care isi raspund dintr-o parte in cealalta a bisericii, solisti vocali si instrumentali. Si una si cealalta imbina si opun discursul dramatic cu interventii (alaturi de evanghelist) ale anumitor personaje (Pilat, Petru, Iuda) si ale corului (multimea, apostolii), cu meditatia lirica si individuala (arioso, arii) si, in sfarsit, cu rugaciunea (coralul). Cu cele 78 de numere ale sale, grupate intr-o arhitectura fara fisura, sinteza unica de fericire si tristete, raspandind tandrete si dragoste, Patimile dupa Matei reprezinta cea mai inalta culme a creatiilor bachiene pentru biserica protestanta si una dintre cele mai inalte culmi ale muzicii religioase a tuturor timpurilor.

Concert organizat de Filarmonica „George Enescu” din Bucuresti in colaborare cu Centrul National de Arta „Tinerimea Romana“ in contextul manifestarilor Anului Centenar.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1816 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013747 (s)