News Flash:

Povestea din spatele beretelor Kangol

18 Iunie 2013
2076 Vizualizari | 1 Comentarii
Brandul a fost fondat in 1938, in Cumbria, in nord-vestul Angliei, cand beretele croite de palarierul evreu de origine poloneza Jacques Spreiregen au inceput sa fie purtate de soldati si muncitori din toata Anglia. Spreiregen era fugit din Polonia in Anglia, unde a si ramas pana la moartea sa, in 1979. Numele brandului nu deriva din logoul care arata un cangur, asa cum s-a format mitul de-a lungul timpului. Kangol este combinatia dintre K („knitting“ – a tricota), Ang (angora) si ol („wool“ –lana). Faima numelui s-a imprastiat cu adevarat cand Kangol a inceput sa furnizeze armatei britanice, in cel de-Al Doilea Razboi Mondial, sepci si berete, scrie adevarul.ro.
Primul eveniment grandios, dar si optimist de aceasta data, a venit in 1948, cu ocazia ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Londra, cand britanicii si-au acoperit capul cu piesele brandului. Moda a acaparat una dintre directiile Kangol in 1950, cand creatorii de moda Mary Quant si Pierre Cardin au colaborat cu producatorul pentru propriile colectii. Adevarate „legiuni“ formate din fani si-au facut aparitia, in anii ’60, cand formatia Beatles, in culmea gloriei, a semnat un contract de exclusivitate cu brandul. Cei patru membri adorati au purtat berete, inclusiv o linie speciala creata cu acea ocazie, aruncand brandul intr-un vartej al succesului international. Dar si mai surprinzatoare si la fel de victorioasa in vanzari a fost aparitia unei palarii in revista „Vogue“, intr-un pictorial ce o avea drept protagonista pe printesa Diana, in 1983. Dintr-odata, femei din toata lumea si-au dorit accesoriul Dianei.
Cand Phillip Pass, un fost producator de parasute din Africa de Sud, a preluat compania Kangol, in 1991, „a fost o injectie cu energie“, dupa cum titra presa de specialitate a vremii. Pass a angajat o armata de designeri pe care i-a trimis la toate show-urile de moda din Londra, Paris si Milano pentru a intra in contact cu tendintele. Dar, mai ales, le-a spus sa urmareasca moda strazii, sa fie atenti la fiecare potential client. „In special in ceea ce priveste accesoriile capilare, trendurile sunt date de catre copii pe strazile marilor orase“, a spus Pass. La putin timp dupa masurile luate, o noua generatie s-a indragostit de brand dupa ce l-au vazut pe LLCool J purtand beretele Kangol cu orice ocazie. Astazi, acest tip de devotament fata de brand este rezultatul unui aranjament extrem de banos. Atunci era vorba doar despre pasiunea rapper-ului pentru piesele brandului. De la generalul britanic Bernard Montgomery pana la Marshall Bruce Mathers III, cunoscut drept Eminem, accesoriile Kangol si-au croit drumul prin cea mai colorata si diversa paleta de clienti. Rapperii Grandmaster Flash, Run-DMC, Slick Rick si The Notorious B.I.G. au fost unii dintre cei mai puternici promotori ai brandului in anii ’80, urmati de actorul Samuel L. Jackson, dotat mereu cu o bereta Kangol. Brandul evolueaza in permanenta, creeaza stiluri subestimate la inceput care devin trendsettere fara sa fie ostentative“, a spus Sean Leon, directorul de marketing al companiei Kangol. Fidelitatea fata de mostenirea si valorile brandului ramane esentiala. De aceea, in cadrul show-ului care a aniversat 75 de ani de existenta, si-au facut aparitia si modelele-etalon Spitfire si 504. Colectia urmatoare a brandului va fi realizata in colaborare cu Marc Jacobs, urmand o lista lunga de designeri care au participat creativ la realizarea produselor Kangol. Compania a inceput sa produca incaltaminte sport, pantofi, ceasuri si genti, chiar si cutii de sushi pentru piata japoneza. Dar palariile, care existau in 250 de modele inca din anii ’90, cu preturi cuprinse intre 10 si 400 de dolari, erau si sunt printre cel mai bine vandute din lume. In 1997, cinci milioane de palarii erau distribuite in toata lumea. Vanzarile totale ale companiei se ridicau la 100 de milioane de dolari, modelul 504 fiind cel mai cautat. Pass a spus ca succesul brandului nu poate fi explicat, ar fi ca si cum „ai incerca sa pui degetul pe o bucatica de magie“. Dupa ce Pass a plecat, in 1999, magia a continuat si rezista pana astazi.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

brandul angliei jacques spreiregen soldati kangol sepci berete
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Marius  | #84
Sunt Fan Kangol din anii'90, port in fiecare an o sapca kangol, ori o caciula Kangol.
Calitatea este superioara produselor tip second zara, PullBear, HM..
Difereta de calitate este foarte mare, produsele Kangol vin foarte bine pe cap..chiar si dupa 1 an de zile,pe cand la firmele de sus mentionate , dupa 1 luna la cosul de gunoi asa cum sunt si marcile.
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1650 (s) | 23 queries | Mysql time :0.012941 (s)