News Flash:

Povestea Garii Regale din Curtea de Arges

28 Octombrie 2013
2019 Vizualizari | 0 Comentarii
Gara Curtea de Arges sau Gara Regala, cum mai este numita, a fost construita vremea lui Carol I. Aceasta gara merita adaugata pe lista obiectivelor turistice de maxima importanta din Arges si din Romania, fiind o constructie cu puternice valente istorice. Poarta denumirea de Gara Regala deoarece toti regii inmormantati la Manastirea Curtea de Arges au fost adusi cu trenul. Prin sala de asteptare a garii a trecut si ultimul drum al Regelui Carol I, in 1914, adus la manastire pentru a fi inmormantat.
Pe 27 noiembrie 1898, Gara Regala din Curtea de Arges a fost inaugurata si a fost pus in circulatie calea ferata Pitesti - Curtea de Arges, in lungime de 38,4 km. Potrivit documentelor vremii, investitia s-a ridicat la 7.887.846 lei aur. De-a lungul timpului, gara a servit atat locuitorilor, cat si oficialilor.
Linia ferata construita intre 1895 si 1898 de inginerul Elie Radu a presupus si ridicarea multor cantoane, gari si pasaje. Gara a fost realizata dupa un model original din Franta, combinat cu elemente de stil romanesc de catre arhitectul Andre Lecomte de Nouy.
Astazi, Gara Regala este aproape parasita de calatori, dar a fost declarata monument arhitectural, fiind unica in Romania. Gara din Curtea de Arges si linia ferata Pitesti - Curtea de Arges sunt declarate monumente istorice. Pe langa valoarea turistica, Gara Regala din Curtea de Arges reprezinta un important punct de acces catre zonele turistice de maxim interes in Romania, Curtea de Arges, Vidraru, Transfagarasan. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

gara regala carol i
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1666 (s) | 34 queries | Mysql time :0.019012 (s)