News Flash:

Premiile Saptamanii Internationale ale Criticii, la Mostra del Cinema de la Venetia

13 Septembrie 2017
91 Vizualizari | 0 Comentarii
Mostra del Cinema de la Venetia
Saptamana Internationala a Criticii, sectiune autonoma si paralela, organizata de Sindicatul National al Criticilor de Cinema Italieni in cadrul celei de a 74-a editii a Festivalului International al Artei Cinematografice al Bienalei de la Venetia, a acordat, la cea de a 32-a editii a sectiunii Premiul Publicului SIAE, Premiul Mario Serandrei – Hotel Saturnia pentru Cea Mai Buna Contributie Tehnica si Premiul Circolo del Cinema di Verona.

Premiul Publicului
, in valoare de 5.000 de euro, acordat gratie sustinerii Societatii Italiene a Autorilor si Editorilor, a revenit peliculei Temporada de caza a regizoarei argentiniene Natalia Garagiola, o coproductie Argentina, SUA, Germania, Franta, Qatar.

Avandu-i in distributie pe Lautaro Bettoni, Germán Palacios, Boy Olmi, Rita Pauls, Temporada de caza este povestea lui Ernesto, un respectat ghid de vanatoare care traieste in Patagonia cu noua sa familie. Dupa moartea primei sotii, Ernesto trebuie sa-l gazduiasca pe fiul lui, Nahuel, pe care nu l-a vazut de peste 10 ani. Baiatul este obligat sa se mute de la Buenos Aires si nu ezita sa-si manifeste ostilitatea fata de tatal sau.

Natalia Garagiola a semnat scenariul si regia acestui lungmetraj de debut, demonstrand cum poate fi gestionata o poveste in intregime masculina, femeile si copiii fiind personaje secundare.

Vezi si „Hotel Dallas”, la Cinemateca de la ICR Londra

Cinema-ul s-a aplecat adesea asupra relatiilor dificile dintre copii si parinti, incercand sa evite retorica uscata, dar si sentimentalismul. Garagiola isi plaseaza actiunea in muntii inzapeziti din sudul Argentinei, alegand ca personaj principal un barbat dur ca si locurile in care a ales sa traiasca. Distanta dintre capitala si acest tinut inzapezit este abisala. Asa cum abisala este si distanta dintre Ernesto si fiul lui.

Premiul Circolo del Cinema di Verona a fost acordat filmului Tean Hurricane, regizat de daneza Annika Berg.

Este un film cu Eja Penelope Roepstorff, Ida Glitre, Ira Rønnenfelt, Maja Leth Bang, Mathilde Linnea Daugaard, vizand in special publicul feminin, despre un grup de adolescenti care combina elemente ale imaginatiei cu materiale documentare: singuratate, puterea feminina de seductie, conotatia vesmintelor ca in codurile culturii populare japoneze, graffiti, vibratoare, prietenie, arta, foc, teama, “mama si tata”, anorexia, piercingurile facute in casa… Tinere radicale intr-o lume mediocra.

Regizoarea urmareste viata estivala a 8 adolescente contactate prin retelele sociale si invitate sa faca parte dintr-un spatiu dedicat tinerilor. O face printr-o multitudine de resurse vizuale, de la cele mai simple la cele mai elevate. Pelicula incearca sa arate un univers feminin in formare, care exclude aproape in totalitate prezenta celuilalt sex si care se dezvaluie complet, relevandu-si propria fragilitate si gasind in aceste confesiuni improvizate o forta ce provine din reactia grupului.

Obiectivul este interesant pentru ca foarte rar o privire asupra tinerilor le permite sa “fie”. Rezultatul convinge totusi numai partial, pentru ca in mai multe ocazii ai senzatia unei “puneri in scena” a situatiilor si mai putin a prezentei discrete a unei camera de filmat care sa permita o totala libertate de expresie.

Premiul Mario Serandrei – Hotel Saturnia pentru Cea Mai Buna Contributie Tehnica a fost conferit peliculei Les Garçons Sauvages de Bertrand Mandico, o pelicula reusita datorita unei mari forte vizuale si puterii de seductie a imaginilor careia este greu sa-i rezisti.

Cinci adolescenti de familie buna comit o crima teribila, comportandu-se ca o banda de salbatici. Reeducarea lor este incredintata unui capitan de nava care are metode oarecum barbare pentru a-i readuce pe drumul bun.

Artistul vizual francez Bertrand Mandico, care are la activ cateva scurtmetraje experimentale selectionate la Cannes, se afirma cu primul sau lungmetraj in care foloseste intregul catalog de imagini ale cinema-ului de arta, nu numai contemporan.

Daca trama contine ecouri ale Portocalei mecanice sau ale peliculei Imparatul mustelor, Les Garçons Sauvages, titlu a carui referinta la Truffaut nu este intru totul intamplatoare, pare sa se apropie mai ales de The Night of the Hunter, de la care a luat seductia Raului in starea lui primara.

Mandico iubeste profund cea de a saptea arta, de la Genet la Fassbinder si la Jean Cocteau si are o placere entuziasmanta pentru experimentarea vizuala, ca si pentru cercetarea filologica.

Filmat in alb si negru, impastat si in acelasi timp transparent, intretaiat de cateva secvente color, Les Garçons Sauvages surprinde prin crearea minutioasa a unui imaginar “luxuriant si fetid” ca si vegetatia insulei pe care se desfasoara actiunea.

Delegatul General Giona A. Nazzaro a comentat actuala editie ca fiind “sub semnul doamnelor. O editie care a celebrat extraordinara diversitate a talentelor si a noului cinema. O editie primita cu mare dragoste si pretuire de public. O editie care a relevat 7 noi autori despre care se va mai auzi multi ani de acum inainte. Aceasta este munca si misiunea SIC”.

Selectia Saptamanii Internationale a Criticii a fost realizata de Delegatul General Giona A. Nazzaro impreuna cu membrii comisiei de selectie: Luigi Abiusi, Alberto Anile, Beatrice Fiorentino si Massimo Tria si a cuprins 7 opere de debut in concurs si doua evenimente speciale, prezentate si ele in avanpremiera mondiala.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

premiul publicului natalia garagiola argentina sua germania franta
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2017 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1615 (s) | 35 queries | Mysql time :0.018994 (s)