News Flash:

Profesoara Cristina Tunegaru este un personaj controversat, cunoscuta mai ales prin prisma declaratiilor acide la adresa sistemului de invatamant din Romania. Iar acum a mai spus un lucru dureros pentru multi parinti din Romania

24 Septembrie 2018
288 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6495 RON (+0.0015)
USD: 4.0769 RON (-0.0127)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Cristina Tunegaru

Profesoara Cristina Tunegaru isi face lucrarea de doctorat pe tema inechitatilor din invatamantul romanesc. Ea este un personaj controversat, cunoscuta mai ales prin prisma declaratiilor acide la adresa sistemului de invatamant din Romania, pe care isi doreste sa-l schimbe din interior.

Cristina Tunegaru insista pe subiectul meditatiilor particulare, la care tot mai multi parinti apeleaza pentru ca nivelul de cunostinte dobandit de elevi in clase este insuficient pentru testele si examenele la care sunt supusi.

„Nu toti copiii pot beneficia de meditatii. Acestea reprezinta semne evidente ale faptului ca sistemul nostru de educatie e falimentar. Esuam la clasa si incercam sa-i invatam pe copii ceva, prin mijloace proprii, dupa metoda „se descurca cine si cum poate'. Fiecare parinte are bineinteles dreptul sa faca tot ce poate pentru copilul sau, dar la nivelul intregului sistem, e profund imoral ca acei copii care nu au mijloace sa se pregateasca prin meditatii, sa fie abandonati. Ne dorim ca meditatiile sa nu mai fie necesare, nu interzise. Scoala trebuie sa fie suficienta si eficienta pentru toti copiii, sa raspunda nevoilor lor si sa-i trateze ca pe oamenii in devenire fara de care Romania de maine nu poate exista”, este de parere Cristina Tunegaru.

Profesoara a explicat ce vrea sa arate cu teza ei de doctorat, relateaza vremeanoua.ro

„Teza se concentreaza pe descrierea invatamantului rural, a rolului pe care il are scoala in mediul rural, ce impact are societatea rurala asupra rezultatelor scolare, dar si pe identificarea unor strategii care sa se constituie in propuneri de politici publice pentru reducerea decalajelor intre urban si rural. Imi propun sa descopar ce putem face pentru ca elevii din mediul rural sa aiba rezultate mai bune, sa fie mai preocupati de invatare si sa-si continue studiile, sa aflu cum putem atrage profesori, ce influenta are curriculum national si daca realizarea unuia local, care sa tina cont de specificul cultural al zonei, ar avea efecte pozitive.

Am predat la scoli rurale si o fac si in prezent si recunosc ca e o provocare; sunt acele scoli din care profesorii tineri incearca sa „scape' prin transferuri si artificii, pentru ca elevii vin din familii cu statut socio-economic mai scazut decat in scolile de la oras, pentru ca rezultatele sunt mai slabe si pretentiile mai mici, pentru ca sunt greu accesibile si nu ofera multe oportunitati de rotunjire a veniturilor prin meditatii, after-school platit si asa mai departe. Orice profesor isi doreste copii care sa invete singuri cu pasiune sau care sa fie motivati si pregatiti de familie, iar efectul, la tara, e o fuga a profesorilor calificati (titulari sau nu) si instaurarea unui cerc vicios: copiii intra intr-o scoala mai putin performanta, care nu le ofera sanse egale cu cele de la oras, iar performantele lor ulterioare, previzibil mai reduse, nu fac decat sa accentueze deprofesionalizarea. Mai mult, metodologiile din educatie agraveaza fenomenul, permitand titularilor sa tina ocupate posturi la care nu au nicio intentie sa se duca. Dar toti copiii vor si pot sa invete; a te naste intr-o familie obisnuita din mediul rural nu trebuie sa-ti marcheze destinul si sa-ti limiteze sansele”.

 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

invatamantul romanesc personaj controversat sistemului invatamant
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1748 (s) | 25 queries | Mysql time :0.020694 (s)