News Flash:

Prostitutia in timpul regelui babilonian Nemrod

12 Noiembrie 2013
2598 Vizualizari | 0 Comentarii
In Chaldeea, leaganul antic al societatilor umane, exista primele urme ale prostitutiei. In aceasta regiune din Orientul Mijlociu, in Ur si in Estul Mesopotamiei exista o rasa salbatica, care traia in mijlocul muntilor si care se ocupa cu vanatul. Aceasta populatie a inventat ospitalitatea si prostitutia care era, intr-un fel, expresia naivitatii si a brutalitatii. 
Cand regele Nemrod, pe care Biblia il numeste „un vanator puternic” a adunat sub legile sale doua provincii si cele doua populatii din Chaldeea si dupa ce a fondat Babilonul pe malul Eufratului, a lasat sa se amestece ansamblul credintelor, ideilor ti moravurile diferitelor rase. Fuziunea a fost facuta lent si nu a influentat-o in niciun fel. 
In gandirea babilonienilor, Prostitutia sacra si cea ospitaliera nu semnificau decat unul si acelasi lucru si a devenit simultan una din formele cele mai caracteristice ale cultului lui Venus sau Mylitta.
Herodot, parintele Istoriei, spunea: 
„Babilonienii au o lege foarte rusinoasa; orice femeie nascuta in tara este obligata, o data in viata sa, de a se duce la templul lui Venus, pentru a se darui acolo unui strain. Mai multe dintre ele desconsiderand de a se vedea confundate cu altele din cauza orgoliului care era inspirat de bogatiile lor, se duceau in fata templului in calesti inchise. Acolo stateau intinse, avand in spatele lor un mare numar de curteni care le insoteau. Dar majoritatea dintre ele incerca intr-o camera a templului lui Venus. Unele veneau, altele plecau. Se vedeau, in toate sensurile, alei separate prin simple corzi intinse. Strainii se plimbau pe aceste alei si-si alegeau femeile care le placeau cel mai mult. Cand o femeie se afla in acest loc, nu se putea intoarce acasa decat daca un strain ii arunca bani pe genunchi si nu a avut de a face cu ea in afara locului sacru.” 
Trebuia ca strainul, aruncandu-i banii, sa-i zica: „O invoc pe zeita Mylitta.” 
Oricat de modica ar fi fost suma, nu suporta refuz; legea il apara, caci acesti bani deveneau sacrii. Ea il urma pe primul care ii arunca bani, si nu-i era permis de a respinge persoana. In fine, cand ea se achita de sarcina pe care i-o datora zeitei, abandonandu-se unui strain, nu era posibil sa fie sedusa. Cele care aveau forme elegante si frumusete, nu zaboveau mult timp in templu. Dar cele urate ramaneau acolo, pentru ca nu puteau sa satisfaca legea. Erau unele care ramaneau si trei sau patru ani. 
Acesata prostitutie sacra s-a raspandit apoi cu cultul zeitei. Mylitta sau Venus Urania in insula Cipru si in Fenicia. 
Herodot a vazut co ochii lui, catre anul 440 inainte de Christos, Prostitutia sacra a femeilor din Babilon. Trei secole si jumatate mai tarziu, un alt calator, Strabon, a fost de asemenea martorul acestei decadente si povesteste ca toate femeile din Babilon se supuneau oracolului si-si ofereau corpurile unor straini pe care ii considerau oaspeti. Dezmatul avea loc intr-un singur templu unde ele s-au instalat de la inceputul fondarii orasului. Templul lui Mylitta era insa prea mic pentru a-i cuprinde pe toti adoratorii zeitei. Dar in jurul sau exista o incinta vasta care facea parte din complex, unde se aflau bazine, gradini si o pajiste. Era campul Prostitutiei. 
Femeile care se aflau aici se gaseau pe un loc sacru unde nu puteau fi vazute de un parinte sau un sot. 
Imensul Babilon, in care prostitutia facea furori, atragea oamenii ca un imens magnet. Insusi Alexandru cel Mare s-a inspaimantat de libertinajul babilonian. 
„Nu este nimic mai corupt decat acest popor, scrie Quint-Curc, unul dintre istoricii cuceritorului Babilonului, nimic mai savant in arta placerilor si a voluptatilor. Tatii si mamele sufereau ca fiicele lor se prostitueaza cu oaspetii lor pentru bani, si sotii nu erau mai putin indulgenti in ceea ce le priveste pe sotiile lor. Babilonienii se deadau mai ales bauturii si dezordinii care urma. Femeile apareau la banchetele lor mai intai cu modestie dar apoi isi scoteau rochiile, apoi restul hainelor lor una dupa alta, lepadandu-se putin cate putin de pudoare pana ce erau complet goale. Si nu femeile publice erau cele care se abandonau astfel ;erau femeile cele mai calificate, la fel ca si fiicele lor.” 
Prostitutia in timpul regelui babilonian NemrodExemplul Babilonului si cultul lui Mylitta s-a propagat, impreuna cu Prostitutia sacra in Asia si in Africa, in Egipt si in Persia. Dar in fiecare din aceste tari zeita a capatat un nume nou, cultul sau afecta noile forme sub care reaparea Prostitutia sacra. 
In Armenia, se adora Venus sub numele de Anaitis, unde i s-a ridicat un templu ca cel al zeitei Mylitta din Babilon. In jurul sau se intindea un domeniu vast in care se afla inchisa o intreaga populatie si care se consacra ritualurilor zeitei. Numai strainii aveau dreptul de a intra in acest spatiu si sa se bucure de o ospitalitate galanta care nu li s-ar fi refuzat niciodata. 
Oricine ar fi fost admis in orasul dragostei trebuia, conform uzantei antice, sa cumpere favorurile care i se ofereau. Femeile de aici erau, de fapt, fiicele celor mai bune familii din tara, aflate in serviciul zeitei pentru o luna sau mai multe, dupa cum doreau parintii lor. 
Fetele erau mandre de meseria pe care o practicau si nu roseau la fata. Nu le lipseau nici pretendentii la mana lor, in pofida antecedentelor imorale religioase. Multi straini le cautau special pentru a le lua de sotii, ne spune Strabon.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

chaldeea leaganul antic societatilor umane prostitutiei herodot
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1653 (s) | 34 queries | Mysql time :0.018803 (s)