News Flash:

Secretul din spatele deportarii evreilor de catre nazisti

13 Iunie 2013
2082 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (0.0000)
USD: 4.0854 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Cine vrea sa calatoreasca cu trenul are nevoie de bilet, chiar si atunci cand plateste pentru propria moarte. Suna cinic, dar este un adevar istoric. Pentru ca Deutsche Reichsbahn, numele de atunci al Cailor Ferate Germane, a primit bani pentru transportul a milioane de evrei si al tuturor celor deportati catre lagarele mortii, scrie Deutsche Welle, citat de ziare.com.
Intre 1941-1944, in "trenurile mortii" au fost transportati aproximativ trei milioane de oameni. Deportatii erau transportati in cele mai primitive vagoane de marfa, dar calatoriile erau platite la pret de tren de calatori, clasa a treia. 
Copiii cu varste intre 4 si 10 ani calatoreau la jumatate de pret, iar copiii sub patru ani calatoreau gratis. Toti mergeau catre lagarele mortii din Europa de Est.
Asa-numitele grupuri organizate, de cate 400 oameni, calatoreau, de asemenea, tot la jumatate de pret. Restul tarifului era acoperit de o subventie de la buget, dar, in mod normal, banii veneau din bunurile confiscate de la cei deportati. 
Cu alte cuvinte, pentru nazisti era necesar sa deporteze cat mai multi oameni deodata. Si, tinand cont ca incepand cu 1942 camerele de gazare din lagare aveau capacitatea de a extermina cate 1000 de oameni pe zi, "trenurile mortii" au devenit din ce in ce mai lungi.
O mare parte dintre cei deportati nici macar nu a mai ajuns in lagare, murind pe drum: din cauza oboselii, de foame, frig sau boala. Supravietuitorii povesteau ca si dupa razboi simteau in gura sentimetul sinistru al setei. Unele mame isi aruncau copiii din tren, cu scopul de a-i salva.
Istoricii sunt convinsi ca o mare parte dintre angajatii Deutsche Reichsbahn stiau de soarta deportatilor, precum si de specificul lagarelor. Dovezile au venit dupa razboi, din protocoalele interogatoriilor. Au fost inaintate acuzatii impotriva angajatilor de aici, dar nu s-a ajuns la pedepse.
Vinovatul principal pentru rolul Deutsche Reichsbahn in timpul Holocaustului a fost Albert Ganzenmuller, inginer de profesie si inalt functionar al administratiei Cailor Ferate, care nu si-a ascuns niciodata simpatiile naziste. Dupa 1945, acesta dispare intr-un anonimat total. Devine clar ca, in decurs de 10 ani, a lucrat ca expert al Cailor Ferate din Argentina. 
In 1955 se intoarce in Germania si incearca sa obtina o pensie de stat, ca fost angajat al administratiei, dar nu are sorti de izbanda. In 1957, impotriva lui se deschide o ancheta care se incheie fara un rezultat concret. Ganzenmuller moare in 1996, la varsta de 91 de ani. 
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

trenul moarte
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1635 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013138 (s)