News Flash:

Secretul longevitatii CALUGARILOR de la muntele Athos

8 Ianuarie 2015
1170 Vizualizari | 0 Comentarii
In medie, calugarii de la Muntele Athos traiesc cu 10 ani mai mult decat ceilalti greci si nu sufera de cancer, boli cardiovasculare, Alzheimer sau diabet. La baza acestui fapt s-ar parea ca sta dieta lor speciala, derivata din cea mediteraneana, in care nu fac excese alimentare, nu consuma carne si tin toate zilele de post din an.
Formula magica: 3, 3, 1

Formula acestei diete de tip intermitent este foarte simpla, programul alimentar fiind alcatuit din trei modele usor de urmarit pe durata unei saptamani. Astfel, sunt trei zile de post, in care se mananca din belsug fructe si legume, urmate de alte trei zile de moderatie, in care se poate savura tot ce e mai bun in alimentatia mediteraneeana, inclusiv ulei de masline, peste si chiar vin rosu, iar la final este o zi de festin, in care se pot consuma in voie orice alimente.

Sanatate trupeasca si sufleteasca

Asadar, cu un plan de dieta simplu, retete, meniuri si sugestii de adaptare a ei, la care se adauga indrumari privind exercitiile fizice, meditatia si starea de bine emotionala, dieta de la muntele Athos poate sa-ti transforme corpul si mintea pentru a te ajuta sa slabesti, sa ai o forma fizica buna si sa traiesti mai mult.

Vezi si Iata ce mancau vechii egipteni


Dieta este potrivita celor ce vor sa slabeasca intr-un mod sigur si sanatos, celor ce vor sa-si pastreze supletea pentru tot restul vietii si celor inclinati sa reduca riscul de imbolnavire.

Exemple dieta


In mod traditional, calugarii de la Muntele Athos nu consuma deloc carne, mananca foarte putine lactate, peste doar in zilele de ospat si beau putin vin rosu produs local, in podgoriile de pe dealurile grecesti, scriu cei de la ziuadecluj.ro.

In zilele de moderatie este permisa o alimentatie sanatoasa, in stil mediteraneean, bazata pe alimente proaspete, sarace in grasimi. Pe langa fructe, legume, seminte, nuci si leguminoase se pot consuma lactate, ulei de masline, peste, fructe de mare, pui si oua. Sunt interzise insa zaharul, alimentele procesate si carnea rosie, dar este permis consumul a doua pahare mici de vin rosu.

Exemplu de meniu pentru o zi:

Mic dejun: piersici coapte la gratar cu iaurt grecesc

Pranz: supa de morcovi si coriandru

Cina: salata de pui cu dressing de iaurt grecesc si un pahar de vin rosu

Gustari: un patrat de ciocolata neagra, fructe si stick-uri de legume

In zilele de post nu se pot consuma produse lactate, peste, carne, alcool, oua sau ulei. Sunt permise doar portiile mici de fructe, legume, fructe oleaginoase (nuci, fistic, alune, caju, migdale, nuci pecan), seminte si leguminoase (linte, fasole, naut, mazare).

Exemplu de meniu pentru o zi:

Mic dejun: muesli

Pranz: supa-crema de linte

Cina: cartof copt cu morcovi

Gustare: un bol mic cu fructe de padure, nuci si seminte

In ziua de ospat este permis consumul oricarui aliment dorit, insa cu atentie la cantitate si la dimensiunea portiilor.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook.

calugarii cancer boli cardiovasculare diabet excese alimentare carne
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2220 (s) | 23 queries | Mysql time :0.080539 (s)