News Flash:

Secretul lui Nicolae Ceausescu a fost AFLAT! Ce voia sa faca cu GARA DE NORD

8 Mai 2016
1338 Vizualizari | 0 Comentarii
gara de nord1
Planul lui Ceausescu de a schimba fata Bucurestiului era mai amplu decat isi putea inchipui cineva. Unul dintre arhitectii vremii a povestit ca Gara de Nord urma sa fie mutata.
Unul dintre simbolurile bucurestene, Gara de Nord a fost in atentia lui Nicolae Ceausescu, ca multe alte edificii importante.
Se intampla in 1977 cand, prin birourile de la Scanteia, circula prin metoda telefonului fara fir vestea, venita nu se stie de unde, ca Nicolae Ceausescu planuieste sa culce la pamant cu buldozerul intreaga Gara de Nord. Zona respectiva urma sa primeasca dupa "pretioasele indicatii" o alta destinatie si folosinta.
Arhitectul Camil Roguski, apropiat prin meseria sa de familia prezidentiala comunista, confirma acest lucru: Ceausescu voia sa darame Gara de Nord si completeaza scenariul cu o informatie noua: in zona respectiva, Bucurestiul trebuia sa aiba un al doilea centru civic, scrie observator.tv.
In dreptul Dambovitei, explica arhitectul Roguski, trebuiau construite doua mari centre civice. Unul din centre era situat in jurul Casei Poporului (Palatul Parlamentului de azi), care era inconjurata de ministere administrative, de Ministerul Apararii Nationale si de o serie intreaga de cladiri cu destinatie culturala precum si de un hotel al partidului comunist (Hotelul Marriott de azi). Se mergea pe acest rau pe langa Biblioteca Nationala si Opera. In partea de sud a Bucurestiului trebuia sa fie Opera.
In afara de acest prim centru, in partea de est-vest trebuia construit un al doilea cartier central, care urma sa se dezvolte pe amplasamentul Garii de Nord - Ministerul Transporturilor de azi.
Problema a fost dezbatuta in cadrul unor intalniri ale Comitetului Central astfel: Gara de Nord, cu liniile si constructiile adiacente, va fi retrasa in zona Podului Grant, pentru ca zona eliberata sa fie folosita pentru fluidizarea circulatiei din stanga in dreapta orasului. In jurul acestui spatiu ar fi trebuit construit un al doilea spatiu civic care sa cuprinda toate ministerele technico-economice ale Romaniei comuniste.
Cele doua puncte trebuiau legate intre ele cu o serie intreaga de bulevarde si strazi. Iar intre ele se gasea cea de-a treia constructie importanta a urbei bucurestene: Palatul Cotroceni.
Lipsa banilor a anulat mutarea!
Mutarea Garii de Nord a ramas in stadiul de discutie intre Ceausescu si inaltii activisti din CC, deoarece insasi ideea de al doilea centru civic a fost pe parcurs uitata.
In problema Garii de Nord este de parere ca motivul care ar fi stat la baza oricarei actiuni ar fi fost unul economic. Reteaua de cai ferate din zona imparte orasul in doua, lasand un teren care nu poate fi folosit la nimic. Ratiuni economice sau nu, in fata lui Ceausescu se alegea praful de toate principiile urbanistice. Prima doar frica de a nu-l contrazice pe acesta.
Nu de alta, dar Ceausescu ridica bratul si spunea: pe aicea, trecem si strapungem asa, demolam. A doua zi, pentru a nu-l supara pe primul constructor al tarii, oamenii muncii sapau o groapa aiurea in Bucuresti. Nu de alta, dar ca sa se vada ca se munceste.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ceausescu fata bucurestiului nicolae ceausescu scanteia centru civic
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2193 (s) | 34 queries | Mysql time :0.054827 (s)