News Flash:

Secretul URIAS care sta in spatele constructiei Transfagarasanului. Care a fost cea mai mare teama a lui Nicolae Ceausescu

20 Februarie 2015
2122 Vizualizari | 0 Comentarii
Daca ar fi sa analizam trecutul si prezentul, drumul din munti este un record - construit in aproape cinci ani, in conditii greu de imaginat, cu o coordonare perfecta, Transfagarasanul da clasa autostrazilor de miliarde de euro, care de cele mai multe ori raman un desen pe hartie.

Motivul din spatele constructiei sale a fost teama lui Nicolae Ceausescu de o invazie a URSS-ului. Dupa ce rusii au invadat Cehoslovacia in 1968, Romania era o tinta in vizorul armatei rosii, iar dictatorul roman nu voia sa fie luat pe nepregatite.

Vezi si Nicolae Ceausescu - puterea absoluta - UN DOCUMENTAR EXCEPTIONAL

In acel an (1968) in muntii Fagarasului nu se putea trece nici macar pe cal, iar o posibila invadare a rusilor ar fi avut o finalitate precisa pentru Romania.

Vezi si Cel mai ascuns SECRET al lui Nicolae Ceausescu

In cifre, statisticile suna spectaculos: trei milioane de tone de roca au fost dislocate cu ajutorul a sase mii de tone de dinamita. Acest drum a fost dus pana la altitudinea de 2.042 de metri si serpuit peste 830 podete si 27 viaducte. Aproape 5 ani exploziile dinamitelor au rasunat in munti, odata cu tarnacoapele care nu se opreau nici iarna.

Dar, atunci cand vom merge pe acest drum sa ne aducem, macar in treacat aminte de vietile celor care au sfarsit pentru construirea lui!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

transfagarasanul nicolae ceausescu urss cehoslovacia romania
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2264 (s) | 23 queries | Mysql time :0.074292 (s)