News Flash:

Teatrul National Bucuresti, teatrul cu cele mai multe sali din lume

15 Aprilie 2015
1851 Vizualizari | 1 Comentarii
Noul Teatru National din Bucuresti este teatrul cu cele mai multe sali din lume: sapte. Una dintre ele se poate transforma complet, iar alta este in aer liber. Actorii permanenti sunt prea putini pentru cate spatii de spectacol sunt. Radu Maxim va prezinta salile Teatrului National, care pot primi, din acest weekend, peste 2.000 de spectatori.

Romeo Belea, arhitectul Teatrului National: Am constatat ca sunt nenumarate spatii care nu mai folosesc la nimic, nu mai sunt eficiente, utilizate ca lumea. De exemplu, atelierul de pictura, care era unul din cele mai performante, daca nu cel mai performant atelier din lume dintr-un teatru: cei doi pictori stateau undeva in fund si acolo isi faceau toata treaba. Si toata hala era libera. Atunci am convenit ca acolo sa facem o sala de spectacol si i-am dat in proiect nume de cod Sala Pictura. Pe urma puteau sa ii spuna oricum, dar vad ca i-a ramas asa. E o sala complet transformabila. Aceste gradene sunt electromagnetice. Daca apesi pe un buton, toate se strang si dispare in acel perete si sala e goala. Sau strangi numai trei sau patru.

Ilinca Tomoroveanu, directorul artistic al Teatrului National: Sala mare, Sala Studio, Pictura si Atelier sunt permanente, Sala Mica este arondata tinerilor, iar Sala Media este dedicata altor evenimente, dar si acolo mai sunt evenimente teatrale, acolo este Teatrul National pentru copii in fiecare duminica.

Vezi si Insir'te margarite, un spectacol de Dan Puric redeschide Sala Mare a Teatrului National

Romeo Belea: Si asa au rezultat, a ajuns teatrul cu cele mai multe sali din lume, dar nu pentru ca asta a fost scopul nostru. In niciun caz. A rezultat pentru ca am reutilizat spatiile. Atata tot!

Sala Studio a fost „recuperata” de la Teatrul de Opereta.

Romeo Belea: M-am chinuit foarte mult sa fac o sala transformabila.

Ilinca Tomoroveanu: Important e ca acum sala s-a refacut cu toate cele trei functii ale sale: sala italiana, amfiteatru si elisabetana.

Romeo Belea: A ramas pana in ziua de azi, fara sa inteleg de ce, singura sala care se transforma in aspect finit. De exemplu, aici e o sala italiana, nu iti inchipui ca ea s-ar putea si transforma. Si fiecare din cele trei rezulta, dupa 21 de minute, o sala finita.

Ilinca Tomoroveanu: Pe sala italiana, pe scena normala. Lumea era poftita in foaier, unde Maestrul Fintesteanu canta la pian si cand se intorceau era Sala Amfiteatru si se juca Napasta.

Numarul mare de sali este o provocare pentru conducerea teatrului.

Ion Caramitru, directorul Teatrului National: Trebuie sa si facem spectacole care sa ne umple salile. Vom avea seara de seara obligatia sa acoperim aproape 2.300 de locuri. Colectivul artistic insuma in 2005, cand am venit, 100 de actori. Acum sunt 60 si sunt putini. Avem peste 150 de colaboratori externi, pentru ca n-am putut in tot acest timp de criza, cand s-au interzis angajarile in institutiile bugetare, pentru taierea cheltuielilor, niciun actor pe contract de munca. Si cand s-a desfiintat cumulul salariu-pensie, au plecat 17 actori, marile vedete ale teatrului.

Ilinca Tomoroveanu: Este o mare tristete, pentru ca un actor, atata timp cat poate sa joace, sa-si faca meseria ca lumea, nu trebuie scos la pensie. Au fost scosi la pensie, cum sunt calculele acum, cu nu stiu cate zile, nu stiu cate luni, la 60 de ani. Pentru un actor este o crima! Un actor nu iese la pensie. Moliere a murit pe scena!

Ion Caramitru: Am trimis la Guvernul Boc o statistica realizata de UNITER cu cazurile din toata tara. In toata tara, cumulau pensia cu salariul 98 de persoane. O picatura intr-un ocean, o nimica toata. S-au marit cheltuielile, dar, vezi Doamne, s-au micsorat salariile. Banii vin si pleaca tot din acelasi buzunar, dar asta nu s-a luat in calcul!

Dan Puric, regizor: Ganditi-va ca comunistii i-au arestat pe Vraca sau pe Nottara, adica un varf, si au zis ca Hamlet sa il joace un masinist betiv. Atunci s-a distrus teatrul.

Nu numai numarul de actori este insuficient.

Ilinca Tomoroveanu: Nu sunt tehnicieni pentru atatea sali. Asta este o foarte mare problema. Si atelierele lucreaza ca la fabrica. Fetele de la atelierul de broderie nu mai au buricele degetelor. Sunt pline de rani. Si la croitorie la fel.

Ion Caramitru: Am nevoie de multi salariati. Acum am mai putini decat in 2005. Sunt in foarte bune relatii cu Ministerul Culturii si premierul si sunt convins ca au inteles necesitatea suplimentarii oamenilor care lucreaza in Teatrul National. Inainte aveam trei sali, acum avem sapte.

Dan Puric: Ne tinem unul pe altul. Ce ii intereseaza pe subspecia asta de indivizi care distrug tara de cultura!? Ei nu stiu ca cultura e buzdugan politic!
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

actorii teatrului national weekend romeo bele pictura sala studio sali
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

Marina8  | #2691
Începând de astăzi, nu te mai gândi la altceva decât la realizările pe care le vei obţine în viitor şi care vor fi infinit mai mari decât tot ce ai realizat vreodată până în prezent. Asta scrie celebrul Bob Proctor în cartea ”Te-ai născut bogat”. Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision.Acest proiect vizeaza piata americana a cartilor electronice. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email mariana.vasilescu54@gmail.com
Adauga comentariu

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1640 (s) | 23 queries | Mysql time :0.014164 (s)