News Flash:

Tu stiai? Aceasta a fost PRIMA CALATORIE cu TRENUL din Romania

12 Mai 2015
775 Vizualizari | 0 Comentarii
Anul 1869 a ramas in istorie! Intr-o dimineata de octombrie, Romania devenea cea de-a treia tara din Europa de Est, dupa Rusia si Imperiul Otoman care avea linie de cale ferata

Drumul de fier a fost construit de-a lungul drumului de pamant pe unde a fost adus in anul 1853 cazanul cu abur pentru moara lui Gheoghe Assan. Trenul traversa vita de vie de pe mosia Cutitul de Argint si intra in Bucuresti prin gara Filaret, prima din Romania.

Giurgiu-Bucuresti a fost prima cale ferata din Vechiul Regat, insa in alte provincii acest gen de cale de comunicatie deja exista: in Banat din 1854, Dobrogea 1860 si Ardeal 1868.

10:45, 19 octombrie 1869, marea deschidere a garii FILARET!

Prima gara a Capitalei a fost deschisa oficial, in cadrul unei grandioase ceremonii, in ziua de 31 octombrie 1869. In acea dimineata solemna de toamna, dupa slujba oficiata de Mitropolitul Primat Nifon si in uralele entuziaste ale privitorilor ce impanzisera peronul garii Filaret, „Trenul de Onore Michaiu Bravul“, remorcat de locomotiva cu acelasi nume, ce era condusa de insusi concesionarul liniei, a plecat spre Giurgiu, la orele 10.45.

Vezi si Povestea garii din Iasi


Asa cum era de asteptat, garnitura avea ca pasageri cei mai importanti oameni ai vremii.

La jumatatea distantei Bucuresti–Giurgiu se afla gara Comana care, la vremea aceea, era asezata intre linii, dupa sistemul englezesc. Fiecare fatada deservea un sens de mers, iar aici trenurile se incrucisau.

Vezi si Povestea Garii Regale din Curtea de Arges

Trenul avea trei vagoane cu 24 de locuri. S-au emis 72 de invitatii, dar mai putin de jumatate dintre invitati au calatorit cu acest tren. Presa vremii noteaza ca majoritatea calatorilor: ”s-au temut sa se suie in nazdravana aceea de trasura cu aburi, nemaivazuta pana atunci in tara. S-au prefacut ca sunt bolnavi si nu pot veni”.

Garnitura a plecat din Giurgiu in uralele multimii de spectatori si oficialitati, la ora 10.45 dupa o slujba oficiata de Mitropolitul Primat Nifon.

67 de kilometri in o ora si jumatate!

Cu cei aproximativ 45 de kilometri la ora, trenul avea sa ajunga la ceasurile 12:30 in gara din Giurgiu, fiind asteptat de o mare de persoane care mai de care mai curioase, scrie observator.tv.

O luna mai tarziu, dupa ce lumea s-a convins ca viteza nu facea ca trenul sa sara de pe sine, calatoria cu trenul a devenit o adevarata moda.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

istorie romania rusia imperiul otoman gheoghe assan trenul
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2018 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2175 (s) | 24 queries | Mysql time :0.071000 (s)