News Flash:

Viata intima in Grecia antica: o expresie a statutului social?

16 Iunie 2014
2115 Vizualizari | 0 Comentarii
Politica sexualitatii, prin aceasta referindu-ne la diversele activitati erotice in care sunt implicate personaje precum femei, barbati liberi, sclavi, straini sau fiinte mitologice, activitati ilustrate deloc vag pe ceramica, este o problema mai veche in studiul clasicitatii greco-romane. Intrebarea este in ce masura actul sexual contribuie la crearea, mentinerea sau violarea regulilor sociale si ierarhiilor in societate. In ce masura si de ce erau facute publice activitati care tin exclusiv de domeniul intim?
Nu este suficient sa consideram imaginile sexualitatii din Grecia antica doar niste precursoare ale revistelor de profil din ziua de azi.
Da, se comercializau chiar cu succes calandare erotice, de la Sparta pana la Samos, dar ele aveau un rol social bine definit. Analizate in contextul lor originar, aceste imagini asigurau pastrarea stricta a frontierelor sociale si politice, servind si ca baza a moravurilor din epoca. Politica sexualitatii – cine, unde, cu cine, in ce fel – este un pic mai complicata decat ar parea, relevand o societate dinamica si nu de putine ori dezechilibrata.
Sa aruncam o privire asupra artei din Athena democratica a secolului al V-lea a.Hr., democratica insemnand excluderea femeilor, sclavilor si strainilor. O astfel de polarizare intre cei care aveau acces la treburile cetatii si cei din afara ne duce cu gandul la o fraza faimoasa, parte a identitatii atheniene: “Nu sunt sclav, nu sunt strain, nu sunt femeie”.
Continuarea pe historia.ro
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

femei barbati sclavi straini fiinte mitologice greco-romane societate
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2019 - Cultural.BZI - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1649 (s) | 23 queries | Mysql time :0.013370 (s)